ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
«Είσαι η πελλάρα μου», ως γνωστό σημαίνει «σε γουστάρω τρελά».
Παραδείγματα:
Γουστάρω να βγαίνουμε μαζί, μου αρέσει πάρα πολύ η παρέα σου, είσαι η πελλάρα μου.
Νούνο Ασίς είσαι η πελλάρα μας, τέλος!
«ίντα τσ̌ανς» σημαίνει «αποκλείεται, δεν υπάρχει περίπτωση».
Παράδειγμα:
Κατεβάζεις που τη σοφίτα την πιο μεγάλη βαλίτσα που έσσιεις, γιατί πρέπει να φορεί τζαι το ψούμνισμα της επιστροφής, τζαι σκέφτεσαι τι εν να βάλεις μέσα: «Οκέι εν να βάλω το πουκαμισούι μου το καλό γιατί σίουρα εν να φκούμεν έξω! (αν πάεις με τη γενέκα σόρρυ που εν να σου το πω, αλλά ίντα τσιάνς!)
«έν έσ̌ει λάθος» είναι ο «αλάνθαστος, τέλειος, άψογος».
Παραδείγματα:
Εν έσ̌ιει λάθος λέω σου η κοπελλούα, Εν πρόσχαρη, κοινωνική τζ̌αι όμορφη.
Ρε πελλέ είδες το τζ̌αινούρκο αυτοκίνητο του Μιχάλη; Εν έσ̌ιει λάθος!
«λαστιχάρης» είναι ποδοσφαιρικός χαρακτηρισμός προσώπου, οπαδού του ΑΠΟΕΛ.
Παράδειγμα:
[...] δεν θα το αποκλείαμε καθόλου να δούμε τον Καρυπίδη να αγωνίζεται στο ΑΠΟΕΛ αφού οι λαστιχάρηδες είναι δυστυχώς η μόνη ομάδα που μπορεί να συντηρήσει τον μισθό που ζητάει ο πρώην αρχηγός της ομάδας μας.
Λέγεται ότι το παρατσούκλι προέρχεται από το γεγονός ότι παλιότερα οι οπαδοί του ΑΠΟΕΛ πήγαιναν στο γήπεδο μαζικά με μοτόρες μεγάλου κυβισμού, που είχαν μεγάλα λάστιχα (τροχούς). Πιθανότερη όμως φαίνεται η άποψη του χρήστη Παντελής (βλ. σχόλια) ότι οφείλεται στη χορηγία της εταιρείας ελαστικών Michelin προς το ΑΠΟΕΛ κατά τις δεκαετίες 80-90.
«αγγούρι του ππίνγκου» είναι πράγμα ή γεγονός ανύπαρκτο, αδύνατο· χρησιμοποιείται επιφωνηματικά για να εκφράσει την αντίθεση ή τη δυσαρέσκεια του ομιλητή.
Παραδείγματα:
Αγγούρι του Ππίνγκου! Σιγά μεν δώκω 70 ευρώ για τούντην παλιοφανέλλα!
-Σήμερα επαίξαμε 3 λαούς τζ̌αι 10 πέρτικους ρε φίλε, εκάμαμεν την αμπέλι.
-Αγγούρι του Ππίνγκου ρε, σιγά μεν επαίξετε 100!
Όλα αυτά τα λήμματα και πολλά ακόμα, θα τα βρεις στο cySlang, ένα πολυμεσικό διαδικτυακό λεξικό που επιχειρεί να παρουσιάσει συστηματικά και παραστατικά μία από τις λιγότερο μελετημένες όψεις όχι μόνο της κυπριακής διαλέκτου, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής γλώσσας. Το κενό που παρουσιάζει η βιβλιογραφία των γλωσσολογικών ερευνών σχετικά με την αργκό, είναι ήδη γνωστό στους ενδιαφερόμενους. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη διαλεκτική λεξικογραφία, παρατηρείται ότι η κυπριακή αργκό, που είναι στην πραγματικότητα μία εξαιρετικά πλούσια και δυναμική ποικιλία της ελληνικής γλώσσας, έχει αντιμετωπιστεί περίπου ως αόρατη: η διαπίστωση αυτή δεν προκύπτει μόνο από την απουσία σχετικών μελετών και/ή καταγραφής της γλωσσικής αυτής χρήσης στα λεξικά, αλλά και από το γεγονός ότι οι ίδιοι οι όροι αργκό ή σλανγκ είναι αδιαφανείς για τους φυσικούς ομιλητές της διαλέκτου.
Το cySlang περιλαμβάνει αποκλειστικά λαϊκές, νεανικές και αργκοτικές λέξεις και εκφράσεις της σύγχρονης ομιλούμενης κυπριακής που προέρχονται άλλοτε απευθείας από τις λεξιλογικές παρακαταθήκες της διαλέκτου και άλλοτε από πιο πρόσφατες λεξιπλασίες και δάνεια. Η αρχική συγκέντρωση και επιλογή των λημμάτων έγινε από τους φοιτητές που παρακολούθησαν το μάθημα "ΓΕΠ236 Λεξικογραφία" κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-16. Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος του υλικού προέκυψε από πρωτογενή έρευνα, η οποία στη συνέχεια επεκτάθηκε και στη μελέτη και αποδελτίωση παλιότερων λεξικογραφικών έργων. Η επεξεργασία των δεδομένων βασίστηκε σε επιστημονικές προδιαγραφές έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα, αν και εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνεται απλώς ψυχαγωγικό, να είναι απολύτως κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί ως πόρος γλωσσολογικής έρευνας. Για το λόγο αυτό εξάλλου, ο ιστοχώρος περιλαμβάνει και επιστημονική βιβλιογραφία σχετικά με την κυπριακή λεξικογραφία.
Παρακαλούνται οι επισκέπτες να λάβουν υπόψη τους ότι στο λεξιλόγιο της αργκό εξ ορισμού περιλαμβάνονται αρκετές λέξεις που θεωρούνται άσεμνες, χυδαίες ή προσβλητικές και ότι η πλοήγηση στον ιστοχώρο δεν συνιστάται σε όσους ενοχλούνται από το γεγονός αυτό. Το πρόγραμμα είναι ανοιχτό για όσους θα ήθελαν να προσθέσουν και άλλες λέξεις· το μόνο που χρειάζεται είναι μία εγγραφή, που γίνεται πατώντας εδώ. Κάθε νέο λήμμα που δημοσιεύεται συνοδεύεται από το όνομα του συντάκτη, πριν όμως από την εμφάνισή του στο κοινό ελέγχεται από ειδική επιτροπή αξιολόγησης.