ΜΙΛΑ ΜΟΥ

ΓΡAΦΕΙ Ο ΜΙΧAΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

«Κριτήριο για την αξία του τραγουδιού είναι το αν συγκινεί τον ακροατή»

02.02.2017

«Η μουσική προορίζεται για τον ακροατή και αυτός θα κρίνει αν αυτό που ακούει τον συγκινεί ή τον αφήνει αδιάφορο» μας λένε οι Imam Baildi, η μπάντα που σίγουρα μας συγκινεί με τον ήχο της αφού έρχεται από μια εποχή όμορφη. Μια εποχή της οποίας τα τραγούδια, ακόμα και αν μιλούν για τις λύπες της ζωής, ακούγοντάς τα σου ανεβάζουν τη διάθεση! 
 

«Τα τραγούδια των 40s, των 50s και των 60s είναι γραμμένα με μεγάλη δεξιοτεχνία, έμφαση στη λεπτομέρεια και χωρίς περιττά στοιχεία. Οι στίχοι είναι άμεσοι και συγκεκριμένοι». Ακόμα και μετά από 10 χρόνια που ασχολούνται με τα τραγούδια αυτών των δεκαετιών οι Imam Baildi, δηλώνουν πως μένουν έκπληκτοι όταν ανακαλύπτουν τις μικρές λεπτομέρειες που έχουν δημιουργήσει οι παλιοί συνθέτες και στιχουργοί.

Οι ίδιοι πάντως καταφέρνουν να τα φέρνουν στο σήμερα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μέσα από μια δημιουργική διαδικασία αλλαγής όταν πρόκειται να διασκευάσουν ένα παλιό τραγούδι, ενώ και στα δικά τους κομμάτια που γράφουν εντάσσουν με μαεστρία και τεράστια επιτυχία στοιχεία από τον παλιό ελληνικό ήχο.

Χορός, χαρά και τρέλα θα υπάρχουν στο πρόγραμμά μας στην Κύπρο. Και κάποιες κλεφτές ματιές από το επόμενό μας album, που ανυπομονούμε να σας τις παρουσιάσουμε.


 

Το παλιό στο τραγούδι είναι μόδα; Αναφέρομαι στις διασκευές παλιών τραγουδιών που γίνονται σωρηδόν στις μέρες μας από πολλές μπάντες και καλλιτέχνες.
Υπάρχουν δύο όψεις στο ζήτημα αυτό. Από τη μία, η μουσική πάντα εξελίσσεται μέσα από την επαναπροσέγγιση του παρελθόντος της. Για να δώσουμε ένα μόνο από τα πολλά παραδείγματα, σκεφτείτε πρωτοποριακούς για την εποχή τους καλλιτέχνες όπως οι Led Zeppelin, οι οποίοι ξανατραγούδησαν με το δικό τους τρόπο παλιότερα Blues τραγούδια της Αμερικής. Μέσα από την επαναπροσέγγιση αυτού του παλιότερου είδους, βρήκαν ένα τρόπο έκφρασης, αφήνοντας τελικά το δικό τους στίγμα.

Από την άλλη, αυτό που έχει αλλάξει σήμερα είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις διασκευών, αυτή η επαναπροσέγγιση γίνεται απλά για να βγει ένα τραγούδι που σίγουρα θα έχει απήχηση, χωρίς να έχει προκύψει μέσα από μια δημιουργική διαδικασία αλλαγής.

Εμείς προσεγγίζουμε τα παλιά τραγούδια γιατί μας συγκινούν και μας βάζουν σε δημιοουργική διαδικασία. Αυτό συμβαίνει τόσο όταν διασκευάζουμε ένα παλιό τραγούδι, βάζοντάς το σε ένα καινούριο μουσικό πλαίσιο, όσο και όταν γράφουμε δικά μας κομμάτια, στα οποία εντάσσουμε στοιχεία από τον παλιό ελληνικό ήχο.

Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεμα είναι αυτό που μετράει. Ούτως ή άλλως η μουσική προορίζεται για τον ακροατή και αυτός θα κρίνει αν αυτό που ακούει τον συγκινεί ή τον αφήνει αδιάφορο.


 

Τι ξεχωρίζετε από τα 40s, τα 50s και τα 60s σε ότι αφορά στον ήχο, τον στίχο, την αισθητική κλπ;
Ακόμα και μετά από 10 χρόνια που ασχολούμαστε με τα τραγούδια αυτών των δεκαετιών, μένουμε έκπληκτοι όταν ανακαλύπτουμε τις μικρές λεπτομέρειες που έχουν δημιουργήσει οι παλιοί συνθέτες και στιχουργοί. Είναι τραγούδια γραμμένα με μεγάλη δεξιοτεχνία, έμφαση στη λεπτομέρεια και χωρίς περιττά στοιχεία. Οι στίχοι είναι άμεσοι και συγκεκριμένοι.

Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν ένα αποτέλεσμα που είναι, για να το πούμε απλά, όμορφο. Έτσι, ακόμα και όταν ένα τραγούδι μιλά για τις λύπες της ζωής, ακούγοντάς το σου ανεβάζει τη διάθεση. Ίσως αυτός να είναι ένας λόγος που ο κόσμος σήμερα αγαπάει αυτά τα τραγούδια.


Γράφονται σήμερα εφάμιλλα τραγούδια των παλιών;
Είναι διαφορετικός ο τρόπος γραφής σήμερα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τα τραγούδια δεν είναι εφάμιλλα. Άλλωστε, όπως είπαμε και παραπάνω, κριτήριο για την αξία του τραγουδιού είναι το αν συγκινεί τον ακροατή. Με βάση αυτό ούτε εμείς ούτε κανείς δεν μπορεί να απαντήσει συνολικά σε αυτή την ερώτηση. Σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, θεωρούμε ότι γράφονται εφάμιλλα τραγούδια, υπάρχουν σημερινά τραγούδια που μας συγκινούν εξίσου με παλιότερα.
 


 

Τι δεν ευνοεί τόσο στις μέρες μας την προώθηση των ποιοτικών καινούργιων ακουσμάτων; Ή σε τι υστερούν οι δημιουργοί σήμερα σε σχέση με τους παλιούς και δεν καταφέρνουν να κάνουν γνωστά τα τραγούδια τους;
Σίγουρα υπάρχει μια υστέρηση, αλλά ευτυχώς δεν ισχύει ότι δεν προωθούνται καθόλου ποιοτικά τραγούδια. Παίζονται τέτοια κομμάτια και στα ραδιόφωνα, και σίγουρα υπάρχουν αν ψάξει κανείς στο ίντερνετ. Αν κάτι υστερεί στη διαδικασία αυτή δεν είναι οι δημιουργοί, αλλά ο τρόπος που λειτουργούν τα Μέσα προβολής, και κυρίως το ραδιόφωνο και η τηλεόραση, τα οποία δίνουν έμφαση σε ένα πολύ μικρό κομμάτι αυτού που συμβαίνει στην Ελλάδα σε επίπεδο δημιουργίας. Πιστεύουμε, πάντως, ότι τελικά τα πράγματα που αξίζουν βγαίνουν προς τα έξω και αυτό είναι φανερό στη μουσική σκηνή στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Μια ματιά στους χώρους που φιλοξνούν συναυλίες αρκεί για να βρεις αξιόλογους νέους καλλιτέχνες με κοινό που τους ακολουθεί.


Πόσο επενδύετε ως μπάντα στον ρυθμό, τον χορό, τη χαρά, την τρέλα;
Πολύ. Όταν ανεβαίνεις στη σκηνή πρέπει να θες να το κάνεις, να ανυπομονείς να συναντήσεις το κοινό και να είσαι έτοιμος να δώσεις ενέργεια. Αν έχεις αυτή τη διάθεση, το κοινό θα σ’ το ανταποδώσει και αυτό το πάρε-δώσε οδηγεί τη συναυλία σε μια κορύφωση.

Εμείς απολαμβάνουμε πολύ να βρισκόμαστε στη σκηνή, και προσπαθούμε πολύ συνειδητά να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που να κάνει το κοινό να εκδηλωθεί και να φύγει από τη συναυλία με ένα χαμόγελο.

Αυτό θέλει σίγουρα ρυθμό, χορό και τρέλα, από τη δική μας πλευρά, αλλά προκειμένου να γίνουν αυτά με φυσικό και αυθόρμητο τρόπο επί σκηνής, χρειάζεται αρκετή δουλειά στις πρόβες για μην υπάρχουν σημεία που σου προκαλούν κάποια αμφιβολία.
 


Πως θα είναι το πρόγραμμα των δύο συναυλιών στην Κύπρο;
Είπαμε, χορός, χαρά και τρέλα. Και κάποιες κλεφτές ματιές από το επόμενό μας album, που ανυπομονούμε να σας τις παρουσιάσουμε. Σε Λευκωσία και Λεμεσό, μάλιστα, θα παιχτούν κάποια κομμάτια για πρώτη φορά.
 

Και ποιο είναι το επόμενο βήμα για τους Imam Baildi;
Νέο album μέσα στο 2017, μια πρώτη σειρά εμφανίσεων σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα και την Κύπρο ως τα τέλη Μαρτίου, καλοκαίρι με συναυλίες παντού, και ένα ευρωπαϊκό tour το φθινόπωρο του 2017.

 

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου, Downtown Live, Λευκωσία, 22.30 - 02.00. Πληρ. 99810011.

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου, Ravens, Λεμεσός, 22.00 - 02.00, €20. Πληρ. 99614100.

Σχολιαστε