ΕΧΩ ΘΕΜΑ

ΓΡAΦΕΙ Η ΓΙΩΤΑ ΚΟΥΜΟΥΡΟΥ

Έχεις δει ποτέ τι γίνεται στο Πάρκο Γλυπτικής στην Αγία Νάπα;

27.06.2017

Περνώντας από την ανατολική πλευρά της Αγίας Νάπας, με κατεύθυνση προς Κάβο Γκρέκο, κοντά στο ξενοδοχείο «Μαρίνα», τα πολλά γλυπτά που φαίνονται από το ύψος του δρόμου σε προϊδεάζουν ότι κάτι καλό συμβαίνει-υπάρχει εκεί.
 

Ένας υπαίθριος χώρος που έχει ως φόντο το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας και ο οποίος φιλοξενεί δεκάδες εξαιρετικής αισθητικής γλυπτά.

Το Πάρκο Γλυπτικής φιλοξενεί σήμερα 145 γλυπτά, τα οποία έχουν δημιουργήσει 103 καλλιτέχνες από όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου.


Φωτογραφία: Εύρος Ευριβιάδης
 


Φωτογραφία: Κώστας Κουμής
 


Φωτογραφία: Άντρη Βαρδάκη
 


Φωτογραφία: Εύρος Ευριβιάδης
 

Οι πρώτες εργασίες για το Πάρκο Γλυπτικής της Αγίας Νάπας ξεκίνησαν δειλά-δειλά το 2014 -τα εγκαίνια έγιναν στις 11 Μαΐου 2014-, ενώ την ίδια χρονιά έγινε και το Πρώτο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής του πάρκου, το οποίο πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση γίνεται από τα τέλη Οκτωβρίου μέχρι τις 20 Νοεμβρίου, ενώ η δεύτερη φάση από τις 20 Μαρτίου μέχρι τιε 20 Απριλίου.

Στο πλαίσιο της διεξαγωγής του, γλύπτες τόσο από την Κύπρο όσο και από το εξωτερικό φιλοτεχνούν τα έργα τους, τα οποία στη συνέχεια τοποθετούν στο χώρο του Πάρκου Γλυπτικής.

Σήμερα, η συλλογή του Πάρκου αποτελείται από 145 γλυπτά τα οποία έχουν δημιουργήσει 103 καλλιτέχνες από όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου.
 


Φωτογραφία: Marie-Josée Leroux
 


Φωτογραφία: Mikhail Sobolev
 


Φωτογραφία: Marie-Josée Leroux
 

Το πάρκο επισκέπτονται καθημερινά τόσο ξένοι τουρίστες, όσο και ντόπιοι επισκέπτες, καθώς επίσης και σχολεία. 

Η είσοδος στο πάρκο είναι ελεύθερη για όλους.
 


Η σύλληψη της ιδέας για τη δημιουργία του Πάρκου Γλυπτικής ανήκει στον κ. Κίκη Κωνσταντίνου, ο οποίος μετά το ξεριζωμό του 1974, όπου αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγαπημένη του Αμμόχωστο, ζει μόνιμα στην Αγία Νάπα.

Ο κ. Κωνσταντίνου, γνωστός στο ευρύ κοινό για την ανάμειξή του στα κοινά καθώς και για τη μεγάλη αγάπη που τρέφει για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό, έχει όπως ο ίδιος δηλώνει, ένα μεγάλο όραμα: η Αγία Νάπα, που τόσο πολύ αγαπάει, να καταστεί όχι μόνο ο καλύτερος τουριστικός προορισμός της Κύπρου αλλά και πόλη-κοιτίδα των Τεχνών και του Πολιτισμού.

Το όραμά του αυτό το μοιράστηκε με τον Δήμαρχο κ. Γιάννη Καρούσο και τα Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή αγκάλιασαν την ιδέα και με ομόφωνη απόφασή τους έδωσαν τη συγκατάθεσή τους για τη δημιουργία του.

Συνοδοιπόρος του κ. Κίκη Κωνσταντίνου στην υλοποίηση του οράματός του είναι η Πολιτιστική Λειτουργός του Δήμου κ. Μαρία Τοφινή Τσαντίλα, η οποία με ζήλο και αφοσίωση εργάστηκε σκληρά για τη διοργάνωση των Συμποσίων Γλυπτικής.



Φωτογραφία: Παναγιώτης Πασάντας
 


Φωτογραφία: Άντρη Βαρδάκη



Φωτογραφία: Mikhail Sobolev
 


Φωτογραφία: Άντρη Βαρδάκη



Φωτογραφία: Mikhail Sobolev
 

Οι στόχοι του Δήμου Αγίας Νάπας σε σχέση με το Πάρκο Γλυπτικής:

·        Η συνέχιση του θεσμού του ετήσιου Συμποσίου Γλυπτικής μετά την εξαιρετική επιτυχία και καθιέρωσή του, τόσο του ίδιου του θεσμού όσο και του υπαίθριου Πάρκου Γλυπτικής, ως έργου διεθνούς προβολής και ενδιαφέροντος αλλά και μοναδικής επισκεψιμότητας τόσο από πλευράς ξένων επισκεπτών όσο και από πλευράς Κυπρίων επισκεπτών.

·        Ο εμπλουτισμός του Πάρκου με τη δημιουργία νέων γλυπτικών Έργων από καλλιτέχνες διαφόρων χωρών και η καθιέρωση και αναβάθμισή του σαν αξιοθέατου μοναδικού παγκόσμιου ενδιαφέροντος.

·        Η χρησιμοποίηση της τοπικής πέτρας καθώς και νέων υλικών γλυπτικής π.χ. μαρμάρου για τη δημιουργία έργων τα οποία αφενός μεν θα αναβαθμίσουν την ποιότητα και αφετέρου δε θα δημιουργήσουν μεγαλύτερες προϋποθέσεις αντοχής στο χρόνο.

·        Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών τέχνης μεταξύ καλλιτεχνών διαφορετικής κουλτούρας.

·        Η επαφή και γνωριμία των χιλιάδων επισκεπτών, τόσο αλλοδαπών όσο και Κυπρίων, με την τέχνη της Γλυπτικής.

·        Η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός των Πολιτιστικών Εκδηλώσεων κατά την διάρκεια του Συμποσίου με στόχευση τη μαζικότερη παρακολούθησή τους από την ευρύτερη περιοχή.

 


Φωτογραφία: Μαρία Τοφινή Τσαντίλα

Σχολιαστε