Όπως έχει καταδείξει η διεθνής εμπειρία, τα έργα δημόσιας τέχνης όχι μόνο δεν αποτελούν πλέον βανδαλισμό ή παρανομία, αλλά εισβάλλουν και «επιβάλλονται» στην πόλη. Εισέρχονται δημιουργικά στην ίδια την καθημερινή εμπειρία, καθώς αναπτύσσουν ένα συνεχή και γόνιμο διάλογο με τον πολίτη, τον επισκέπτη και το γύρω περιβάλλον. Το μεγαλείο της δημόσιας τέχνης, και ειδικότερα των τοιχογραφιών τις οποίες ζωγραφίζουν πλέον μεγάλοι καλλιτέχνες ανά το παγκόσμιο, συνίσταται ακριβώς σε αυτό, ότι «ανήκει» σε κάθε έναν από εμάς, καθιστώντας την τέχνη όντως δημόσιο αγαθό.
Με αυτό το σκεπτικό η Υπηρεσία Ερευνών, Μελετών και Εκδόσεων της Βουλής των Αντιπρόσωπων ανέλαβε πρόσφατα την πρωτοβουλία της δράσης δημόσιας τέχνης με τίτλο «Εικ-αστική παρέμβαση», η οποία αφορούσε στην υλοποίηση μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφιών σε τυφλές όψεις κτιρίων στο κέντρο της Λευκωσίας ορατές από τον κοινόχρηστο δημόσιο χώρο.
Θέση της Βουλής είναι ότι η Λευκωσία μπορεί να καταστεί το ευρωπαϊκό περιφερειακό αστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Μεσογείου, επαναδιαμορφώνοντας την ταυτότητά της.
Οι έξι τοιχογραφίες λοιπόν προσφέρονται από τη Βουλή στους δημότες της Λευκωσίας και στους επισκέπτες της έξω από τα στεγανά ενός μουσειακού χώρου.
Πλέον η κυπριακή πρωτεύουσα έχει την τιμή να φιλοξενεί τοιχογραφίες των iΝΟ (Ελλάδα), Fikos (Ελλάδα), Paparazzi (Κύπρος), Color Nomads (Κύπρος-Ελβετία), Opsis (Κύπρος).
Paparazzi
iΝΟ
Opsis
iΝΟ
Fikos
Color Nomads