Αν πίνετε νερό μαζί με το φαγητό για να χορτάσετε, ίσως τελικά πετυχαίνετε το αντίθετο

Αν το νερό είναι το μυστικό σας όπλο για να αφήσετε λίγο φαγητό στο πιάτο, ίσως χρειάζεται να αναθεωρήσετε (και αυτήν) τη στρατηγική σας.

Article featured image
Article featured image

Η συμβουλή να πίνουμε νερό κατά τη διάρκεια του γεύματος για να χορταίνουμε πιο γρήγορα και να τρώμε λιγότερο είναι από τις πιο διαδεδομένες στη διατροφή. Μια νέα μελέτη, ωστόσο, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή την αντίληψη, υποστηρίζοντας ότι το νερό μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Κορνέλ στις ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι όσο περισσότερο νερό έπιναν οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού κατανάλωναν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Appetite, για κάθε επιπλέον 100 ml νερού οι συμμετέχοντες έτρωγαν κατά μέσο όρο περίπου 40 γραμμάρια περισσότερο φαγητό, που αντιστοιχούσε σε σχεδόν 50 επιπλέον θερμίδες.

Οι επιστήμονες παρατήρησαν επίσης ότι όσοι εναλλάσσονταν συχνότερα ανάμεσα σε μπουκιές και γουλιές έτειναν να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες.

Μία πιθανή εξήγηση είναι ότι το νερό «ανανεώνει» την αίσθηση της γεύσης στο στόμα. Κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, η απόλαυση που προσφέρει ένα συγκεκριμένο φαγητό σταδιακά μειώνεται, ένα φαινόμενο που συμβάλλει στο να σταματήσουμε να τρώμε. Η κατανάλωση νερού ανάμεσα στις μπουκιές ενδέχεται να επαναφέρει τη γευστική αντίθεση και να διατηρεί το φαγητό ευχάριστο για περισσότερο χρόνο, αναφέρει ο Independent.

Παράλληλα, το νερό λειτουργεί ως λιπαντικό, διευκολύνοντας τη μάσηση και την κατάποση και ενδεχομένως αυξάνοντας την ταχύτητα με την οποία τρώμε.

Όπως εξηγεί η ερευνήτρια Πέιτζ Κάνινχαμ, η αντίληψη ότι το νερό «γεμίζει» το στομάχι μπορεί να είναι υπεραπλουστευμένη, καθώς απομακρύνεται σχετικά γρήγορα από αυτό και επομένως η αίσθηση πληρότητας ίσως δεν διαρκεί πολύ.


Έχει σημασία και ο τρόπος που πίνουμε νερό


Στη μελέτη αναλύθηκαν επίσης δεδομένα από δύο προηγούμενα πειράματα με συνολικά 86 ενήλικες. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να φάνε όσο επιθυμούσαν είτε τσίλι με μοσχάρι είτε κοτόπουλο tikka masala, συνοδεύοντας το γεύμα τους με νερό.

Ένα ενδιαφέρον εύρημα ήταν ότι όσοι έπιναν το νερό τους πιο γρήγορα τελικά κατανάλωναν λιγότερη τροφή. Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμη με βεβαιότητα γιατί συμβαίνει αυτό. Θα μπορούσε να σχετίζεται με το πόσο χρόνο παραμένει το νερό στο στόμα ή απλώς με τη συνολική διάρκεια του γεύματος.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να αποδειχθεί σχέση αιτίου και αποτελέσματος. Τα ευρήματα, πάντως, δείχνουν ότι δεν έχει σημασία μόνο πόσο νερό πίνουμε μαζί με το φαγητό, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο το καταναλώνουμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Article featured image

Τι δουλειά έχει η φάτσα του Χάλαντ πάνω σε δεκάδες δέματα κοκαΐνης

Article featured image

Ανακοινώθηκε η πόλη που θα φιλοξενήσει τη Eurovision 2027

Article featured image

Το αόρατο «σημάδι» που θα προδίδει τη χρήση AI σε ένα κείμενο