«Ας βάλωμεν στα μούτρα μας χάρτινην μάσκαν όλοι»

«Έφθασαν αι Απόκρεω! Χοροί, τραγούδια, γλέντι

Μάσκες, ιππότες, κόμητες οι πάντες ας γενούμεν

Ας χάση ο Αφέντης τα σκυλλιά και οι σκύλλοι τον Αφέντη

Ας βάλωμεν στα μούτρα μας χάρτινην μάσκαν όλοι.

Αφού τον άλλον χρόνον, φορούμεν μάσκαν ψεύτικην διαβόλων και δαιμόνων..»


(Η cover photo είναι από μασκαρεμένους στη Λεμεσό το 1968)

 

Παρατηρώντας κανείς ιστορικά ντοκουμέντα γύρω από το Καρναβάλι της Λεμεσού μπορεί εύκολα να βγάλει συμπεράσματα για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν στην Κύπρο την κάθε εποχή ξεχωριστά.

Την ίδια ώρα, διαπιστώνεται πως βασικές πτυχές του καρναβαλιού, όπως για παράδειγμα η φυσιολογική ανάγκη του ανθρώπου να ξεφεύγει από τη μιζέρια και τα άγχη της καθημερινότητας και να «βγάζει» τις μεταφορικές μάσκες φορώντας κυριολεκτικές, παραμένουν αναλλοίωτες και διαχρονικές στο πέρασμα του χρόνου.

Τα πιο πάνω είναι αποσπάσματα από το ποίημα του δικηγόρου Ευέλθωνα Πιτσιλλίδη (Εύσκιου Πευκή) που γράφτηκε τη δεκαετία του 1930.

Διαβάστε το ολόκληρο:


Σχετικα

«Πότε μου δεν πίστευα πως θα χρειαζόμουν 40 λεπτά από Στρόβολο για κέντρο»

Η πλατεία Συντάγματος στη Λεμεσό, μόλις άνοιξε

Αυτοί οι δρόμοι θα είναι κλειστοί στη Λευκωσία το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου

Ένας Κύπριος δίνει σε Αμερικανούς να δοκιμάσουν ελληνικά σνακ

Πόσο εύκολο είναι τελικά να αλλάξεις τράπεζα;

Έγινε κι αυτό σε σχολείο στην Κύπρο