Ανακαλύπτοντας τι σημαίνει να είσαι Influencer στην Κύπρο

Πόσα χρεώνουν για κάθε τους post και πόσο εύκολο είναι να φωτογραφίζουν και να αναρτούν το κάθε τους βήμα; Αξίζει τον κόπο όλη αυτή η προβολή και η έκθεση; Και τι θα κάνουν όταν όλο αυτό σταματήσει να έχει ανταπόκριση και απήχηση σε κοινό και επιχειρηματίες;

Ανακαλύπτοντας τι σημαίνει να είσαι Influencer στην Κύπρο

Πόσα χρεώνουν για κάθε τους post και πόσο εύκολο είναι να φωτογραφίζουν και να αναρτούν το κάθε τους βήμα; Αξίζει τον κόπο όλη αυτή η προβολή και η έκθεση; Και τι θα κάνουν όταν όλο αυτό σταματήσει να έχει ανταπόκριση και απήχηση σε κοινό και επιχειρηματίες;


Η Χαριτίνη Ηλιάδου και ο Νικόλας Ιωαννίδης, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτού που περιγράφουμε πιο πάνω. Δύο άτομα που γνωρίσαμε μέσα από την τηλεόραση μεν, αλλά τα μάθαμε καλύτερα μέσα από τους λογαριασμούς τους στα social media -κυρίως το Instagram.

Με χιλιάδες ακόλουθους, έχουν καταφέρει να χτίσουν το δικό του κοινό, το οποίο τους ακολουθεί και τους εμπιστεύεται σε κάθε τους βήμα, επιλογή και ανάρτηση.

Οι ίδιοι μοιάζει να ξέρουν καλά το παιχνίδι και το τροφοδοτούν συνεχώς, κερδίζοντας χρήματα και προβολή από αυτό. Κι αν για κάποιους μπορεί να μοιάζει εύκολο χρήμα, η πραγματικότητα, μάλλον, απέχει παρασάγγας.

Στην αντίπερα όχθη, τα Public Relation Agencies και οι διαφημιστικές εταιρείες, μετρούν διαφορετικά και πολυεπίπεδα, το φαινόμενο Infuencer αφού είναι τo άτομο που υπό προϋποθέσεις μπορεί να προωθήσει κατάλληλα ένα προϊόν κάποιου πελάτη, αλλά είναι και το άτομο που θα προωθηθεί για να γίνει Influencer.

Η Action Global Communication και η ΓΝΩΜΗ, πιο κάτω, απαντούν στα ερωτήματα της CITY για το φαινόμενο των Influencer.

«Δυστυχώς ή ευτυχώς πολύ λίγες είναι οι στιγμές της καθημερινότητας μας που τις κρατάμε για εμάς τους ίδιους. Έχει καταντήσει η ζωή μας μια πόζα κι ένα μικρό καθημερινό reality. Όχι μόνο εμάς αλλά και όλου του κόσμου. Η γιαγιά μου τις προάλλες μου ζήτησε να βγάλω φωτογραφία τις γλάστρες της και να τις βάλω στο Internet… Και είναι 93 χρονών». Νικόλας Ιωαννίδης



Ο Νικόλας Ιωαννίδης θυμάται πως η πρώτη επαφή με το Instagram ήταν το 2014, με σκοπό να παρακολουθεί καλλιτεχνικές φωτογραφίες από ανάλογα accounts. Επαγγελματικά ξεκίνησε να ασχολείται με όλο αυτό, όταν τους προσέγγισε (σ.σ. με την Έβελυν Καζαντζόγλου) η Adidas Ελλάδος για ετήσια συνεργασία. «Εκεί ξεκίνησα να το βλέπω πιο σοβαρά και επαγγελματικά. Οι followers ήρθαν σιγά σιγά, παρόλο που έπαιξε και ρόλο το γεγονός ότι για χρόνια δούλευα στο Zoo», σημειώνει ο Νικόλας.

Για την Χαριτίνη Ηλιάδου, τα πράγματα ξεκίνησαν κάπως διαφορετικά, αφού η ενασχόλησή της με το Instagram έγινε πιο έντονη αφότου ξεκίνησε ραδιοφωνική εκπομπή και αυτό της έφερε αρκετούς καινούργιους followers. «Όταν κατάλαβα τι γίνεται, άρχισα κι εγώ να έχω μια συνέπεια στη συχνότητα των αναρτήσεων μου και αυτό βοήθησε στο να υπάρχει μια ομαλή ανοδική πορεία του αριθμού των ανθρώπων που ενδιαφέρονταν να επισκεφτούν το προφίλ μου».

View this post on Instagram

📸: @lefterisstasi_photography

A post shared by Xaritini Iliadou (@xaritiniiliadou) on



Όπως σημειώνει η Χαριτίνη, παρότι οι αναρτήσεις της είχαν απήχηση, δεν κυνήγησε να το εξαργυρώσει όλο αυτό, αλλά ξεκίνησε από προτάσεις τρίτων. «Αρχικά είχα τις προτάσεις για post με ανταλλαγή προϊόντων, ακολούθησε η πρώτη πρόταση που έγινε επί πληρωμή και στη συνέχεια, αφού διαπίστωσα πως όλο αυτό μπορεί να μετατραπεί σε μια έξτρα δουλειά, προτίμησα αυτό τον τρόπο για να συνεχίσω», διευκρινίζει.

«Στα social media έχεις την ευελιξία να ανεβάσεις ό,τι εσύ θέλεις και να χτίσεις την εικόνα που εσύ θέλεις να βγάλεις. Οπότε επιλεκτικά μοιράζομαι στιγμές της καθημερινότητας μου». Χαριτίνη Ηλιάδου



«Η αλήθεια είναι πως δεν πίστευα, όταν ξεκινούσα τότε, ότι θα μπορούσα να ζήσω μέσα από αυτή τη δουλειά, αλλά τελικά μπορείς», σημειώνει ο Νικόλας Ιωαννίδης. «Από τον περασμένο Αύγουστο, που ήμουν άνεργος, χωρίς σταθερή δουλειά, το εισόδημα από το Instagram ήταν αυτό που με βοήθησε να είμαι τυπικός στις υποχρεώσεις μου».

Η Χαριτίνη Ηλιάδου έχει μια διαφορετική άποψη για το ζήτημα των εισοδημάτων από τα social media, αφού θεωρεί πως η ίδια δεν θα μπορούσε να κάνει μόνιμα αυτή τη δουλειά. «Το Instagram για εμένα αποτελεί έναν μικρόκοσμο ο οποίος είναι πολύ όμορφος μεν, αλλά έχει και πολλές παγίδες δε. Εστιάζει αποκλειστικά στην εικόνα και σίγουρα το να αποτελεί δουλειά σου κάτι καθαρά επιφανειακό δεν είναι κάτι που θα μπορούσε να αποτελεί εργασιακή ρουτίνα για εμένα».



Οι τιμές χρέωσης για κάθε Influencer
είναι διαφορετικές και πάνε ανάλογα με τον αριθμό των followers, αλλά και την απήχηση που έχει στον κόσμο. Υπάρχει ανταλλαγή υπηρεσιών, υπάρχουν χρεώσεις των 50 ευρώ, υπάρχουν και χρεώσεις που αγγίζουν 5ψηφιο αριθμό. Ενώ για να μετρούν την απήχηση των αναρτήσεών τους, χρησιμοποιούν τα ειδικά εργαλεία που παρέχει το Instagram, και την φυσική ανταπόκριση του κόσμου με τις κοινοποιήσεις, τα μηνύματα και τα σχόλια.


Πόσο εύκολο είναι, όμως, να προωθείς σωστά τα διάφορα προϊόντα που καλείσαι να «πουλήσεις» στο κοινό;

Από την πλευρά του, ο Νικόλας Ιωαννίδης, ξεκαθαρίζει πως όλο αυτό δεν είναι κάτι εύκολο και απλό. «Ο κόσμος νομίζει ότι είναι κάτι εύκολο και έχει στο μυαλό του πως όλη μέρα ασχολούμαστε με ανούσια πράγματα. Κάθε προϊοντικό post, έχει μια προεργασία από πίσω. Πρέπει να ετοιμαστεί κάτι βασισμένο στην ταυτότητα του πελάτη, αλλά στη δική μου ταυτότητα. Πρέπει να αναφέρεις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, συγκεκριμένα hashtags, να στείλεις αναλυτικό report με τα στατιστικά στοιχεία κ.ο.κ. Κι αν κάτι δεν έχει την αναμενόμενη απήχηση, να πρέπει να το δικαιολογήσεις στον πελάτη».

«Φυσικά και δέχτηκα αρνητικά και άδικα σχόλια και για προσωπική ανάρτηση αλλά και για ανάρτηση για προϊόν. Και πάντα απαντώ σε όλους και σε όλα». Νικόλας Ιωαννίδης



Η Χαριτίνη Ηλιάδου, πάλι, βλέπει τα πράγματα αλλιώς αφού όπως λέει, επιλέγει πάντα προϊόντα και εταιρίες που την αντιπροσωπεύουν απόλυτα «Έχω τρομερές σχέσεις με τους συνεργάτες μου και όλο αυτό βγαίνει ανάλογα με την καθημερινότητα μου. Δεν έχω πει ποτέ πρέπει να πάω να κάνω φωτογράφιση κάπου για να προωθήσω ένα προϊόν. Είναι όλα αντικείμενα, ρούχα κ.λ.π, που όντως θα χρησιμοποιήσω στην καθημερινότητα μου και επί τη ευκαιρία, θα βγάλω και μια φωτογραφία για να τη μοιραστώ στα social media.


Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ένας Influencer σήμερα είναι μια μοντέρνα εκδοχή ενός πλασιέ ή πωλητή;

Χ: Πολύ ωραία τοποθέτηση! Δεν την είχα σκεφτεί! Φαντάζομαι πως ενδεχομένως έτσι θα μπορούσε να είναι. Για εμένα το Instagram έχει να κάνει με την αισθητική. Ο καθένας ναι μεν έχει τη δίκη του, όμως σαν γενική εικόνα πολλές οπτικές μπορούν να συγκλίνουν μεταξύ τους. Έτσι πλέον υπάρχουν πολλά προφίλ που να ταιριάζουν με τη δίκη σου αισθητική και ενδεχομένως να μπορούν να σε επηρεάσουν.

Ν: Γιατί να πρέπει μια ζωή να βάζουμε ταμπέλες; Influencer, πωλητής, πλασιέ. Είναι απλά μια νέα μορφή διαφήμισης που είναι άμεση, αποτελεσματική και μπορείς να το ονομάσεις σαν μόδα της εποχής. Πάει η εποχή των περιοδικών και άλλων μέσων. Όλα κινούνται με γρήγορους ρυθμούς και με αποτελεσματικούς τρόπους. Έτσι και η διαφήμιση.



Φοβούνται μήπως κάποτε σταματήσει όλο αυτό;

Για τον Νικόλα Ιωαννίδη τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, καθώς ναι μεν υπάρχει αυτή η αγωνία, ωστόσο θεωρεί πως όλα στη ζωή έρχονται και παρέρχονται, έτσι σε κάποια στιγμή θα σταματήσει κι αυτό και θα προχωρήσει στο επόμενο του βήμα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Χαριτίνη, η οποία πιστεύει πως όλα όσα έρχονται στη ζωή από τύχη, χωρίς να τα επιδιώξεις, αν δεν δουλέψεις 100% επάνω τους για να τα κρατήσεις μπορούν εύκολα και να φύγουν. «Όλα χρειάζονται σκληρή δουλειά και θέληση για να διατηρηθούν, οπότε φαντάζομαι πως κι αυτό είναι στο χέρι μου».

Ένιωσαν ποτέ να κουράζονται από όλο αυτό;

Ν: Πριν κάποια χρόνια είχα μπει στο γραφείο του αφεντικού μου και του λέω ‘τα κλείνω όλα. Δεν θέλω να έχω καμία σχέση με τα social media. Κουράστηκα’. Η απάντηση του ήταν αφοπλιστική. ‘Αν κλείσεις τα social media σου έκλεισες κι εσύ. Τα social media είναι το όπλο για τα επόμενα χρόνια. Η απόφαση είναι δική σου’. Όπως βλέπεις κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Πολλές φορές φαντάζομαι τη ζωή μου χωρίς αυτά, αλλά έπειτα από λίγο ξυπνώ.

Χ: Βεβαίως! Πριν 5 χρόνια δεν είχα social media και πίστευα ότι δεν θα έκανα ποτέ. Πιστεύω ότι αν δεν υπήρχε αυτή η απήχηση, θα ήμουν από τους λίγους που θα είχαν απομείνει χωρίς online παρουσία. Οι περισσότεροι φίλοι μου, πάντως, δεν έχουν και κάποιες φορές πιάνω τον εαυτό μου να τους ζηλεύει με την καλή έννοια.


Οι Influencers, θα έλεγε κανείς, είναι σήμερα για τις διαφημιστικές ένα επιπλέον "εργαλείο" διαφήμισης πέραν από τον συμβατικό τρόπο, το οποίο όμως θέλει ειδικούς χειρισμούς και στρατηγική για να είναι αποδοτικό, χρήσιμο και με διάρκεια.


Δύο από τις πιο μεγάλες εταιρίες της Κύπρου που ασχολούνται με το PR και τη διαφήμιση, η Action Global Communication και η ΓΝΩΜΗ, απαντούν στα ερωτήματα της CITY για το φαινόμενο των Influencer.



ACTION GLOBAL COMMUNICATION TEAM

21765397_1891415714209138_2357739989614200649_o.jpg
Action Team

Influencer, στην κατηγορία social media, θεωρούνται όλοι όσοι ασκούν κάποια επιρροή σε μια μάζα ανθρώπων που τους ακολουθούν. Η επιλογή τους εξαρτάται από την ποιότητα της δουλειάς τους, το ύφος και το στυλ των φωτογραφιών που ανεβάζουν κυρίως στο Instagram, τη δημιουργικότητα και φυσικά τον επαγγελματισμό τους. Στην αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψη επίσης ο αριθμός των followers του κάθε influencer καθώς και το engagement rate του, λαμβάνονται υπόψη όπως επίσης και την ποιότητα των followers τους, δηλαδή να μην υπάρχουν fake accounts ή ένα μεγάλο μέρος των followers τους να είναι από άλλες χώρες. Πέραν από αυτά, στα κριτήρια αξιολόγησης, εξίσου σημαντικό είναι ο κάθε influencer να μπορεί να «υποστηρίξει» το προϊόν/υπηρεσία που θα προωθήσει, να ταιριάζει με την εικόνα του και την προσωπικότητά του έτσι ώστε να μπορεί να το κάνει δικό του και η προώθηση να είναι φυσική και αβίαστη.

Οι ηλικίες 16-25 κυριολεκτικά ζουν στα social media, είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητας τους – επομένως ο καλύτερος τρόπος για να τους προσεγγίσεις είναι να πας στο «φυσικό τους περιβάλλον», εκεί που αλληλεπιδρούν, ψάχνουν, συζητάνε και παίρνουν έμπνευση.



Ενώ στο εξωτερικό συμβαίνει εδώ και καιρό,
στην Κύπρο πρόσφατα έχει ξεκινήσει η κατηγοριοποίηση των Influencer, αν και η αγορά είναι πολύ μικρή για να είναι ευδιάκριτες οι διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Σίγουρα όσοι επικεντρώνονται στο fashion & styling, διαφέρουν μερικώς απ’ αυτούς που εστιάζουν στο beauty, foody, lifestyle, fitness κλπ.

Στην επιλογή του ατόμου που θα προωθήσει ένα προϊόν, πρώτο λόγο έχει ο πελάτης ο οποίος ήδη έχει κάτι στο μυαλό του, ωστόσο, ακούει και την άποψή μας σε ότι αφορά την τελική επιλογή των influencer που θα εμπλακούν σε μια καμπάνια, αφού αυτός είναι ο ρόλος μας. Κάτι που φαίνεται και στο αποτέλεσμα, αφού αυτή η «νέα μέθοδος διαφήμισης, αποφέρει καρπούς. Ωστόσο, δεν θεωρούμε πως πρέπει να αρκεστούμε μόνο σε αυτό. Ειδικά σε μια μικρή αγορά όπως είναι η Κύπρος.

Οι influencers είναι «content machines» και σήμερα το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό στοιχειό για κάθε brand. Υπάρχει ευελιξία και απευθύνεται σ’ ένα κοινό που τα παραδοσιακά Μέσα έχουν χάσει. Παρόλο που στην Κύπρο δεν υπάρχει αυτή η δυναμική σύνδεση του κοινού με τον influencer, όπου το κοινό θα πάει να αγοράσει κάτι μόνο και μόνο επειδή το φόρεσε ένας αγαπημένος του influencer, συνεχίζει να αποτελεί ένα πολύ δυνατό μέσο για awareness. Επίσης, αυτό που έχουμε προσέξει, ίσως λόγω του μεγέθους της αγοράς και της νοοτροπίας, είναι ότι δεν υπάρχουν trend-setters που μπορούν να «σταθούν» μόνοι τους και να κάνουν ένα προϊόν/υπηρεσία να είναι ‘in’. Τα trends διαμορφώνονται συλλογικά, μέσω της επανάληψης, από πολλούς influencers μαζί.

Παρόλο που στην Κύπρο δεν υπάρχει αυτή η δυναμική σύνδεση του κοινού με τον influencer, όπου το κοινό θα πάει να αγοράσει κάτι μόνο και μόνο επειδή το φόρεσε ένας αγαπημένος του influencer, συνεχίζει να αποτελεί ένα πολύ δυνατό μέσο για awareness.



Στην Κύπρο ευτυχώς υπάρχουν ελάχιστες παραφωνίες στο χώρο
και αυτές αφορούν αυξημένες οικονομικές απαιτήσεις που δεν δικαιολογούνται από το μέγεθος της αγοράς ή το engagement στις φωτογραφίες που αναρτά ο Influencer. Αν για παράδειγμα κάποια ή κάποιος ζητήσει ψηλή αμοιβή επικαλούμενη/ος τον αριθμό των followers, αλλά το engagement rate κυμαίνεται στο 2%-3%, απορρίπτεται χωρίς δεύτερη σκέψη.

Το range της πληρωμής εξαρτάται από τον αριθμό των posts, αλλά και τη διάρκεια μιας καμπάνιας, υπάρχουν περιπτώσεις, όμως, που αντί αμοιβής γίνεται ανταλλαγή υπηρεσιών.

Οι Influencer σήμερα εξυπηρετούν κυρίως τα νεανικά κοινά, που δεν επηρεάζονται από άλλα Μέσα, όπως τον έντυπο Τύπο, την τηλεόραση, ακόμη και τα θεματικά ή ειδησεογραφικά portals. Οι ηλικίες 16-25 κυριολεκτικά ζουν στα social media, είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητας τους – επομένως ο καλύτερος τρόπος για να τους προσεγγίσεις είναι να πας στο «φυσικό τους περιβάλλον», εκεί που αλληλεπιδρούν, ψάχνουν, συζητάνε και παίρνουν έμπνευση.

Το influencer marketing εξελίσσεται. Δεν είναι μόνο τα κλασσικά πλέον - Instagram, Facebook, Twitter, YouTube. Είναι και άλλες πλατφόρμες που έχουν αναδειχθεί στο εξωτερικό και σταδιακά αποκτούν το δικό τους κοινό και στην Κύπρο. Επομένως, οι επιλογές προώθησης προϊόντων μέσω των social media είναι και θα παραμείνουν στο επίκεντρο.



ΓΝΩΜΗ - ΜΑΡΙΟΣ ΚΥΘΡΕΩΤΗΣ, HEAD OF DIGITAL

Ο προσδιορισμός της/του influencer παραδοσιακά ήταν -και θα έπρεπε ακόμα να είναι- κάποιος του οποίου η διαδικτυακή δράση επηρεάζει τους followers του και κάποιος του οποίου η γνώμη «μέτρα» για το δικό του συγκεκριμένο κοινό.

Μια TV persona δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι είναι καλός online influencer αφού εκεί το κύριο ζητούμενο πρέπει να είναι πάντα η αποτελεσματικότητα της επιρροής του στο online οικοσύστημα.



Στην αγορά μας
, το πιο συχνό λάθος που γίνεται στην επιλογή ενός influencer είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις τα agencies αλλά και οι πελάτες μπερδεύουν τη διαφορά ενός influencer με άτομα που είναι απλώς γνωστά/δημοφιλή. Μια TV persona δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι είναι καλός online influencer αφού εκεί το κύριο ζητούμενο πρέπει να είναι πάντα η αποτελεσματικότητα της επιρροής του στο online οικοσύστημα. Με γνώμονα τα πιο πάνω, τα πιο σημαντικά στοιχεία επιλογής ενός influencer είναι η σχετικότητα του κοινού του με το brand, το engagement rate του και το συνολικό tonality του σε σχέση ξανά με το αν συνδέεται ή εξυπηρετεί το brand. Δευτερεύον σε σημασία είναι το πόσους followers έχουν και το πόσα άλλα brands κάνουν endorse, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι σελίδες τους καταλήγουν διαφημιστικά billboards με αποτέλεσμα να χάνουν κάθε οργανική αξία.

Marios Kythreotis-9884.jpg
Μάριος Κυθρεώτης


Οι κατηγορίες των influencers πρωτίστως εξαρτώνται από τη θεματολογία/εξειδίκευση τους. Εκτός αυτού, υπάρχει και η κατηγοριοποίηση τους με βάση το καθαρά Social Media προφίλ τους που εμπίπτει είτε στη κατηγορία των macro-influencers (πολύ ψηλό following – πιο γενική θεματολογία, λιγότερο στοχευμένο κοινό), micro-influencers (πιο μικρό following, ψηλό engagement rate και πιο στοχευμένο κοινό) και nano-influencers (πολύ μικρό αλλά στοχευμένο κοινό – πολύ ψηλό engagement rate- συνήθως πολύ συγκεκριμένη θεματολογία).

Η παρουσία κάποιου σε ένα reality show δεν τον καθιστά ως influencer όσο following και να αποκτήσει, αφού ένα μεγάλο μέρος αυτού του κοινού είναι εποχιακό με πολύ βραχυπρόθεσμη διαδραστικότητα.



Συνήθως η επιλογή ατόμω
ν γίνεται σε συνδυασμό διαφημιστικού και πελάτη. Το scouting, research και shortlisting γίνεται ως επί το πλείστον πρώτα από το διαφημιστικό.

Όταν γίνεται σωστή χρήση του διαφημιστικού αυτού εργαλείου, τότε τα αποτελέσματα δείχνουν ότι δουλεύει, ειδικά όταν γίνεται στρατηγικά και σε βάθος χρόνου. Όταν όμως γίνεται σπασμωδικά και οι άνθρωποι που επιλέγονται είναι απλώς το ‘trend’ του μήνα, τότε τα αποτελέσματα καταλήγουν να είναι μη αποτελεσματικά και στις χειρότερες περιπτώσεις το συνολικό impact καταλήγει να είναι αρνητικό για την εικόνα ενός brand.

Οι αποτυχημένες απόπειρες influencer marketing, ως επί το πλείστον έχουν να κάνουν ξανά με τον τρόπο επιλογής των ατόμων που πολλές φορές βασίζονται σε εφήμερα trends και όχι σε άτομα που έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Η παρουσία κάποιου σε ένα reality show δεν τον καθιστά ως influencer όσο following και να αποκτήσει, αφού ένα μεγάλο μέρος αυτού του κοινού είναι εποχιακό με πολύ βραχυπρόθεσμη διαδραστικότητα. Η συνταγή που δίνει τις καλύτερες πιθανότητες για επιτυχημένο influencer marketing είναι το σχετικό κοινό σε συνδυασμό με την υψηλή διαδραστικότητα του. Αν κάποιο από αυτά τα δύο στοιχεία λείπουν, τότε οι πιθανότητες για επιτυχία μειώνονται αισθητά.

Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που κάποια άτομα έχασαν το μέτρο αλλά και το αντίθετο, αφού αρκετοί influencers είχαν πολύ θετική εξέλιξη τόσο στον επαγγελματισμό τους όσο και ως προς τη δημιουργία του περιεχομένου τους.

Δεν υπάρχει κάποιο ενδεικτικό range χρεώσεων, αφού είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν το budget ενός influencer marketing campaign, όπως για παράδειγμα ο χρόνος που θα είναι εμπλεκόμενοι οι influencers με ένα brand, τα deliverables και τα αποτελέσματα/ζήτηση που μπορεί να έχει ένας influencer τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο της καμπάνιας. Ενώ μερικές φορές δίνονται προϊόντα αντί για χρήματα, αλλά εξ όσων γνωρίζω δεν συνηθίζεται η ανταλλαγή υπηρεσιών μεταξύ influencer και agency ή influencer και πελάτη.

Θεωρώ ότι υπάρχει μέλλον ωστόσο πιστεύω ότι θα αλλάξει σημαντικά ο τρόπος που θα χρησιμοποιείται το influencer marketing, αφού διεθνώς το micro και το nano influencing κερδίζουν περισσότερο έδαφος, ενώ οι macro-influencers με πιο απροσδιόριστο κοινό και πιο γενική θεματολογία χρησιμοποιούνται πιο σποραδικά από ό,τι πριν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ