Έχω αναπτύξει ένα μηχανισμό ιδιότυπης κτητικότητας με κάποιες από τις ταινίες που αγαπώ. Σε κάθε αναφορά τους, κομπιάζω να εκφραστώ πολύ, λες και το να μοιραστώ με κάποιον όσα με συνδέουν εμμονικά με αυτές ανάγεται ξαφνικά σε βίαιη εκμαίευση του πιο ανομολόγητου μυστικού, ή ακόμα χειρότερα, σε μονομαχία για το ποιος την αγαπάει περισσότερο. Έχω μάθει πια πώς να απαντώ χωρίς να απαντώ. ''Πόσο αξεπέραστα υπέροχη ταινία!''. ''We should go to Montauk!" "Θα ήθελα να είμαι ένα εγκεφαλικό κύτταρο στο μυαλό του Charlie Kauffman ή του Michel Gondry''. #blablabla
Δεν ξέρω γιατί γράφω αυτό το post πάρα μόνο για να εξηγήσω γιατί ΔEN μπορώ να εξηγήσω την αγάπη μου για το Eternal Sunshine of the Spotless Mind που έχει επέτειο αυτές τις μέρες. Έχουν περάσει δέκα χρόνια για τον Joel και την Clementine. Ιδανικοί κι ανάξιοι εραστές, καταδικασμένοι ερωτοχτυπημένοι, ήρωες και αντιήρωες μιας κυνικά ρομαντικής ιστορίας. Όταν η Clementine καταφεύγει στη Lacuna Inc για να διαγράψει τον Joel μια για πάντα από το μυαλό της, εκείνος πεισμώνει και αποφασίζει να κάνει το ίδιο. Στα μέσα της διαδικασίας διαγραφής το μετανιώνει και αρχίζει να την φυγαδεύει σε κρυψώνες αναμνήσεων του μυαλού, στα μέρη που δεν μπορεί να την βρει κανείς.
Δέκα χρόνια αργότερα, εκείνος και εκείνη παραμένουν ζωντανοί στις παρυφές του μυαλού μου, πότε ερωτεύονται όπως την πρώτη φορά, άλλοτε αλληλομισιούνται, πορεύονται σαν πολέμιοι της ίδιας τους της αγάπης και τούμπαλιν.
Clementine: Come back and make up a good-bye at least. Let’s pretend we had one.
[Joel comes back. Clementine walks down the stairs towards him]
Clementine: Bye Joel.
Joel: I love you.
Clementine: Meet me...in Montauk.
Αν συνεχίζεις να διαβάζεις αυτό το κείμενο, να - τιμής ένεκεν - για την επέτειο του Eternal Sunshine, δέκα ταινίες αγάπης χωρίς σειρά προτίμησης. Meet me in Montauk.
1. In the Mood for Love (2000) | Wong Kar Wai
2. Moonrise Kingdom (2012) | Wes Anderson
3. Le Mepris (1963) | Jean Luc Goddard
4. The Science of Sleep (2006) | Michel Gondry
5. The Way We Were (1973) | Sydney Pollack
6. Only Lovers Left Alive (2013) | Jim Jarmusch
7. Jules et Jim (1962) | Francois Truffaut
8. A bout de Souffle (1960) | Jean Luc Goddard
9. Brief Encounter (1945) | David Lean
10. Wild at Heart (1990) | David Lynch