Cityzens
Όσκαρ 2015: Αυτοί θα (έπρεπε να) τα πάρουν!
Λίγα 24ωρα πριν τη μεγάλη βραδιά, η City Free Press κάνει τις δικές της προβλέψεις και δίνει τα δικά της χρυσά αγαλματάκια!
Τρελαίνομαι για Όσκαρ...
Ναι, είμαι απ’ αυτούς τους psycho που σηκώνονται στις 3 το πρωί για να δουν ζωντανά τα βραβεία από την τηλεόραση. Θέλω να νιώθω την αγωνία, τον παλμό, την ένταση της στιγμής. Λατρεύω να βλέπω τις «αυθόρμητες» αντιδράσεις των νικητών και τους «cheesy» ευχαριστήριους λόγους τους, καθώς και την πάντα... ευγενική και πολιτισμένη συμπεριφορά των χαμένων της βραδιάς.
Την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου λοιπόν, θα πραγματοποιηθεί η 87η απονομή των βραβείων Όσκαρ στο Dolby Theater του Λος Άντζελες, με οικοδεσπότη (για πρώτη φορά) τον ηθοποιό Neil Patrick Harris, γνωστό μέσα από τη συμμετοχή του στο επιτυχημένο κωμικό σήριαλ «How I Met Your Mother».
Οκτώ ταινίες διεκδικούν το πολυπόθητο χρυσό αγαλματάκι (το όριο είναι δέκα) και εγώ ως γνήσιος σινεφίλ που θέλω να έχω αντικειμενική, δίκαιη και εμπεριστατωμένη άποψη, φρόντισα να δω όλες τις ταινίες προτού βγάλω το τελικό πόρισμά μου. Ποια είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς; Ποιοι ηθοποιοί ξεχώρισαν με την ερμηνευτική τους δεινότητα, ποιοι συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να πάρουν το Όσκαρ και σε ποιους δίνει τελικά η City Free Press το δικό της βραβείο;
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: Wes Anderson (The Grand Budapest Hotel), Alejandro González Iñárritu (Βirdman), Richard Linklater (Βοyhood), Bennett Miller (Foxcatcher), Morten Tyldum (The Imitation Game).
THE OSCAR GOES TO: Όλα δείχνουν πως ο σκηνοθέτης του «Boyhood» Richard Linklater θα είναι τελικά ο μεγάλος νικητής σε αυτή την κατηγορία. Και το αξίζει βεβαίως, βεβαίως. Δώδεκα χρόνια γύρισμα ήταν αυτά... με εξαιρετική συνέπεια στα πλάνα. Η υπομονή και η επιμονή πρέπει κάποτε να επιβραβεύονται. Ε ναι λοιπόν, αυτή είναι μία απ’ αυτές τις περιπτώσεις!
ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΗΣ CITY ΠΑΕΙ: Στον Richard Linklater. Μπορεί να λατρέψαμε το «Birdman» και τα μονοπλάνα του Iñárritu, αλλά και εμείς με τη σειρά μας βγάζουμε το καπέλο στο σπουδαίο αυτό εγχείρημα του Linklater.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: Ο Christopher Nolan για το «Interstellar» και η Ava DuVernay για το «Selma».
ΒΡΑΒΕΙΟ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
ΥΠΟΨΗΦΙΕΣ: Patricia Arquette (Boyhood), Emma Stone (Birdman), Keira Knightley (The Imitation Game), Meryl Streep (Into the Woods), Laura Dern (Wild).
THE OSCAR GOES TO: Το ξέρουμε όλοι, το ξέρει και η ίδια. Μια σπουδαία ηθοποιός, με μια ταπεινή και αξιόλογη πορεία στον κινηματογράφο, η Patricia Arquette (όπως και ο J.K. Simmons) σαρώνει όλα τα βραβεία στο διάβα της και στις 22 Φεβρουαρίου θα φύγει -εκτός απροόπτου- και με το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, για την πολύ όμορφη ερμηνεία της στο «Boyhood» του Richard Linklater.
ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΗΣ CITY ΠΑΕΙ: Αν και εκτιμούμε αφάνταστα την Patricia Arquette και γενικότερα την όλη της μέχρι τώρα διαδρομή, το δικό μας Όσκαρ πάει στην Emma Stone και στην πολυδιάστατη ερμηνεία της στο «Birdman». Η Emma Stone βρίσκεται (σχετικά) ακόμα στην αρχή της καριέρας της και είμαστε σίγουροι ότι στο μέλλον θα ενσαρκώσει ρόλους που θα γράψουν τη δική τους ιστορία.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΑ: Η Jessica Chastain για το ρόλο της στην ταινία «A Most Violent Year».
ΒΡΑΒΕΙΟ Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: Robert Duvall (The Judge), Ethan Hawke (Boyhood), Edward Norton (Birdman), Mark Ruffalo (Foxcatcher), J.K. Simmons (Whiplash).
THE OSCAR GOES TO: Χωρίς καμία αμφιβολία το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου θα κερδίσει φέτος ο J.K. Simmons για την αψεγάδιαστη του ερμηνεία στο «Whiplash». Έχοντας μια Χρυσή Σφαίρα, ένα Bafta και ένα SAG στις αποσκευές του, ο γνωστός (κυρίως μέσα από τους τηλεοπτικούς του ρόλους) ηθοποιός οδεύει ολοταχώς για το πρώτο του χρυσό αγαλματάκι. Στο «Whiplash», ο Simmons υποδύεται έναν ιδιόρρυθμο καθηγητή μουσικής, που χρησιμοποιεί ακραίες μεθόδους για να σπρώξει τους φοιτητές της μπάντας του στο επιθυμητό (πάντα για εκείνον) αποτέλεσμα. Τρομερός!
ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΗΣ CITY ΠΑΕΙ: Φέτος είναι η χρονιά του! Σε μια φοβερή πεντάδα, ο J.K. Simmons καταφέρνει φέτος να ξεχωρίσει, χαρίζοντάς μας μια από τις πιο καθηλωτικές ερμηνείες της χρονιάς. Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί ότι ο Mark Ruffalo, τόσο στο «Foxcatcher», όσο και στο «The Normal Heart», απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι είναι ένας ηθοποιός που πρέπει να αρχίσουμε να τον παίρνουμε πολύ στα σοβαρά...
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ: Πάμε πάσο. Απόλυτα δίκαιη πεντάδα.
ΒΡΑΒΕΙΟ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
ΥΠΟΨΗΦΙΕΣ: Julianne Moore (Still Alice), Reese Witherspoon (Wild), Rosamund Pike (Gone Girl), Felicity Jones (The Theory of Everything), Marion Cotillard (Two Days, One Night).
THE OSCAR GOES TO: Είναι αυτό που λέμε το «στανταράκι», το αδιαφιλονίκητο φαβορί στην κατηγορία της. Μια πολύ αγαπημένη κυρία του αμερικανικού σινεμά, φέτος δικαιώνεται όχι μόνο για την ερμηνεία της στο «Still Alice», αλλά και για όλους τους άλλους σπουδαίους ρόλους που μας έχει χαρίσει στο παρελθόν. Ο λόγος φυσικά για την πανέμορφη κοκκινομάλλα Julianne Moore, που έπειτα από χρόνια προσεγμένων ερμηνειών, ήρθε επιτέλους η στιγμή να πάρει και αυτή με τη σειρά της το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.
ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΗΣ CITY ΠΑΕΙ: Λατρεύουμε την Julianne Moore. Την απλότητα, τη γοητεία, το χαμηλό της προφίλ, την ερμηνευτική της ευγένεια. Πιστεύουμε όμως ότι το «Still Alice» δεν ήταν η κορυφαία στιγμή της... Όχι ότι δεν ήταν καλή, τουναντίον, αλλά νιώθουμε ότι θα πάρει φέτος το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για τη συνολική της προσφορά και όχι για το συγκεκριμένο ρόλο. Αντίθετα, η Rosamund Pike έκανε φέτος το μεγάλο μπαμ. Ήταν ηδονικά καλή στο ρόλο της στο «Gone Girl», μια πραγματική αποκάλυψη, που αν μη τι άλλο μας χάρισε την πιο σκοτεινή, φευγάτη και ανατρεπτική γυναικεία ερμηνεία της χρονιάς.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΥΠΟΨΗΦΙΑ: Αδιαμφισβήτητα η Jennifer Aniston για το ρόλο της στο «Cake». Τι να πεις... Αδικία. Next time.
ΒΡΑΒΕΙΟ Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: Michael Keaton (Birdman), Eddie Redmayne (The Theory of Everything), Benedict Cumberbatch (The Imitation Game), Steve Carell (Foxcatcher), Bradley Cooper (American Sniper).
THE OSCAR GOES TO: Σόρι Michael Keaton, ήσουν καταπληκτικός στο ρόλο σου, όμως οι πιθανότητες να φύγει ο Eddie Redmayne από το Dolby Theater με το χρυσό αγαλματάκι είναι πολύ περισσότερες. Ίσως στην καλύτερη ανδρική ερμηνεία της χρονιάς, ο 33χρονος Βρετανός ηθοποιός ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη στην κατηγορία του και κατάφερε να συγκινήσει παγκοσμίως κοινό και κριτικούς, υποδυόμενος τον σπουδαίο επιστήμονα Stephen Hawking (ένα από τα σημαντικότερα μυαλά της εποχής μας), ο οποίος πάσχει από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση (ALS).
ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΗΣ CITY ΠΑΕΙ: Το υπέρoχο μουσικό score του βραβευμένου με Χρυσή Σφαίρα Jóhann Jóhannsson σε συνδυασμό με τις μαγικές εικόνες του James Marsh και την οσκαρικού επιπέδου ερμηνεία του Redmayne συνθέτουν, μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Μπορεί ο Michael Keaton να έκανε δυναμικό comeback μέσα από τον αβανταδόρικο ρόλο ενός ηθοποιού που έγινε στο παρελθόν διάσημος ως ο σούπερ ήρωας «Birdman», αλλά η μεγαλειώδης ερμηνεία του Eddie Redmayne ως Stephen Hawking στο «The Theory of Everything» δεν μας αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας ότι η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου πρέπει να του δώσει απλόχερα και χωρίς δεύτερη σκέψη το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: Ο David Oyelowo για το «Selma» και ο Jake Gyllenhaal για το «Nightcrawler» (και φυσικά όχι ο Bradley Cooper για το «American Sniper»).
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΕΣ: «Birdman» (9 βραβεία), «The Grand Budapest Hotel» (9 βραβεία), «The Imitation Game» (8 βραβεία), «Boyhood» (6 βραβεία), «American Sniper» (6 βραβεία), «The Theory of Everything» (5 βραβεία), «Whiplash» (5 βραβεία) και «Selma» (2 βραβεία).
THE OSCAR GOES TO: Ποια ταινία θα φύγει τελικά με το μεγάλο βραβείο της βραδιάς; Το «Boyhood» ή το «Birdman»; Οι δύο αυτές ταινίες αναμένεται ότι θα κονταροχτυπηθούν στις 22 Φεβρουαρίου για το χρυσό αγαλματάκι με το... «Boyhood» να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας για το 2014. Είναι ένα φιλμ κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του θεσμού. Μια ευαίσθητη, «καθαρόαιμη» αμερικάνικη ταινία που ακολουθεί για δώδεκα ολόκληρα χρόνια τη ζωή ενός μικρού αγοριού και της οικογένειάς του. Μέσα σε 165 λεπτά, βλέπουμε τους πρωταγωνιστές να μεγαλώνουν, να αλλάζουν και όλα αυτά παράλληλα με την ιστορία της Αμερικής που επίσης αλλάζει και ωριμάζει μαζί τους. Πρόκειται για έναν κινηματογραφικό άθλο του Richard Linklater που γύρισε από το 2002 έως το 2013, συγκεντρώνοντας τους ίδιους, κάθε φορά, ηθοποιούς, μπροστά από την κάμερα. Αυτός είναι (ίσως) ο κυριότερος λόγος που το «Boyhood» θα φύγει (και όχι άδικα) από το Dolby Theater με το μεγάλο βραβείο.
ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΗΣ CITY ΠΑΕΙ: Στο «Birdman». Ας ξεκινήσουμε από το καστ. Ο Michael Keaton είναι άκρως απολαυστικός στον περίπλοκο και κωμικοτραγικό ρόλο του, o Edward Norton αποδεικνύει ότι είναι εξίσου καλός σε οτιδήποτε κληθεί να ερμηνεύσει και η Emma Stone ότι είναι μια από τις πιο δυναμικές (και υπερβολικά ταλαντούχες) γυναικείες παρουσίες αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ. Τα ονειρικά (και με μαθηματική ακρίβεια) μονοπλάνα του Alejandro González Iñárritu (o οποίος είχε τα κότσια να κάνει στροφή 180 μοιρών στην όλη θεματολογία του) και το πανέξυπνο (με αλληγορικά και σουρεαλιστικά στοιχεία) σενάριο της ταινίας, μας κάνουν να μην μπορούμε παρά να δώσουμε στο «Birdman» το βραβείο της Καλύτερης Ταινίας για το 2014, αφού αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα κινηματογραφικά project των τελευταίων χρόνων.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΕΣ: Οι ταινίες «Interstellar» του Christopher Nolan και «Gone Girl» του David Fincher.