«Μία προσπάθεια εξαγωγής προς την Ελβετία από το γραφείο τελωνείων της Μπαστιά (πόλης της Κορσικής) ενός πίνακα του Πικάσο, 'Κεφάλι νεαρής γυναίκας', την περασμένη Πέμπτη, τράβηξε την προσοχή των γάλλων λειτουργών», εξηγούν σε ανακοίνωσή τους τα τελωνεία.
Την επομένη, οι πράκτορες των τελωνείων του Καλβί (Κορσική) «ανέβηκαν στο σκάφος που μετέφερε το έργο, το οποίο είχε προσδεθεί στη μαρίνα του Καλβί και ζήτησαν «τα σχετικά με την κατάσταση του πίνακα έγγραφα», αναφέρεται στο κείμενο.
«Ο καπετάνιος του σκάφους παρουσίασε μόνο ένα έγγραφο αξιολόγησης του έργου καθώς και μία περίληψη δικαστικής απόφασης γραμμένη στην ισπανική γλώσσα τον Μάιο του 2015 που προερχόταν από την ισπανική Audencia Nacional, η οποία επιβεβαίωνε ότι επρόκειτο για ισπανικό εθνικό θησαυρό που δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να βγει από την Ισπανία».
Ο πίνακας,«η αξία του οποίου υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 25 εκατομμύρια ευρώ», σύμφωνα με τα τελωνεία, ανήκει στον Χάιμε Μποτίν, διάσημο ισπανό τραπεζίτη η οικογένεια του οποίου είχε συμμετάσχει στην ίδρυση της τράπεζας Santander το 1857, που έγινε ο πρώτος τραπεζικός όμιλος της χώρας.
Ο 79χρονος άνδρας, που διετέλεσε πρόεδρος του ομίλου από το 1999 έως το 2004, δεν βρισκόταν πάνω στο σκάφος, που ανήκει σε μία εταιρία της οποίας είναι μέτοχος και φέρει βρετανική σημαία, διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος των τελωνείων.
Το αίτημα εξαγωγής που καταγράφηκε στην Μπαστιά δεν έγινε στο όνομά του, είπε ακόμη. Ένα πρώτο αίτημα είχε κατατεθεί τον Δεκέμβριο του 2012 στην Ισπανία προκειμένου ο πίνακας να εγκαταλείψει οριστικά το ισπανικό έδαφος με προορισμό το Λονδίνο.
Το υπουργείο Πολιτισμού εξέφρασε την αντίθεσή του και το 2015 η Audencia Nacional, μία από τις ανώτατες δικαστικές αρχές στην Ισπανία, έκρινε επίσης ότι το έργο είναι «μη εξαγώγιμο λόγω του ότι ανήκει στα αγαθά πολιτιστικού ενδιαφέροντος που δεν επιτρέπεται να εγκαταλείπουν το ισπανικό έδαφος».
Οι γαλλικές αρχές αναμένουν στο εξής ενδεχόμενα αιτήματα από την Ισπανία προκειμένου να ανακτήσει το έργο.