Να σημειωθεί ότι η Ρωσία είχε διαμαρτυρηθεί από την αρχή για τη συμμετοχή της Ουκρανίας με το συγκεκριμένο κομμάτι, πριν καν προκριθεί στους ημιτελικούς.
Η EBU όμως δεν αποδέχτηκε τις ενστάσεις της Ρωσίας για «πολιτικούς» υπαινιγμούς στους στίχους του τραγουδιού, χαρακτηρίζοντας το ως ιστορικού χαρακτήρα.
Πλέον όμως και κατόπιν των χθεσινών εξελίξεων, πολλοί είναι αυτή που μιλούν για «πολιτική» νίκη της Ουκρανίας, με τον διεθνή τύπο να κάνει αιχμηρά σχόλια εναντίων του «1944» (νικητήριο τραγούδι).
Για την ιστορία, το «1944» στηρίζεται σε διηγήσεις της γιαγιάς της τραγουδίστριας Τζαμάλα, η οποία κατάγεται από τους Τάταρους της Κριμαίας και αναφέρεται στην εκτόπιση του λαού της από τις σοβιετικές αρχές, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Μετά την προσάρτηση της Κριμαίας το 2014 και τα γεγονότα που ακολούθησαν, ήταν αναμενόμενο πώς ένα τέτοιο τραγούδι δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως πολιτική πράξη ενάντια στην Ρωσία, από την Ουκρανία.
«Η Ουκρανή τραγουδίστρια Τζαμάλα και το τραγούδι 1944 δεν κέρδισαν τη Eurovision, η πολιτική νίκησε την τέχνη», δήλωσε σε ρωσικά ειδησεογραφικά πρακτορεία ο γερουσιαστής Φραντς Κλίντσεβιτς, ο οποίος ζήτησε να μποϊκοτάρει η Ρωσία τον επόμενο διαγωνισμό που θα φιλοξενηθεί στην Ουκρανία.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας Κονσταντίν Κοσάτσεφ, προειδοποίησε μάλιστα ότι η νίκη της Ουκρανίας να θέσει σε κίνδυνο τη δύσκολη ειρηνευτική διαδικασία στην ανατολική Ουκρανία.
«Η Ουκρανία στην ουσία έχασε. Αυτό που χρειάζεται κατεπειγόντως η Ουκρανία είναι η ειρήνη. Όμως κέρδισε πόλεμο», έγραψε χαρακτηριστικά στην προσωπική του σελίδα στο Facebook.
Η εφημερίδα Κομσομόλσκαγια Πράβντα από την άλλη, δημοσίευσε πριν λίγη ώρα, άρθρο με τίτλο «Πώς οι ευρωπαϊκές επιτροπές έκλεψαν τη νίκη του Λαζάρεφ», με το οποίο ουσιαστικά ζητά την ακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού επειδή το τραγούδι της Τζαμάλα είχε πολιτικό περιεχόμενο.