Αυτό υποστηρίζει το Ανδρολογικό Ινστιτούτο Αθηνών με σχετική έρευνα του.
Συγκεκριμένα, διπλάσιες σεξουαλικές επαφές είχαν οκτώ στους δέκα άνδρες που παρακολουθούσαν το Survivor.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το τελευταίο τρίμηνο σε δείγμα 1000 ανδρών, ηλικίας από 20 έως 60 χρόνων, που επισκέφθηκαν το Ανδρολογικό Ινστιτούτο.
Διαπιστώθηκε ότι, μεταξύ εκείνων που έβλεπαν το παιχνίδι, οκτώ στους δέκα διπλασίασαν τη συχνότητα των σεξουαλικών τους επαφών, ενώ εκείνων που δεν το έβλεπαν, η συχνότητα των επαφών παρέμεινε σταθερή, υποστηρίζει ο Κ. Κωσταντινίδης, ουρολόγος - ανδρολόγος, πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου.
Ο επικεφαλής της έρευνας παραθέτει 10 λόγους που κατά τη γνώμη του απογειώθηκαν σεξουαλικά όσοι άνδρες παρακολουθούσαν το Survivor:
1) Σύμφωνα με την εξελικτική θεωρία, οι άνθρωποι επιβιώνουν από τρία βασικά ένστικτα, την πείνα, τον φόβο και το σεξ. Με την τροφή διατηρούνται στη ζωή. Με τον φόβο συνεχίζουν τη ζωή και με το σεξ αναπαράγουν τη ζωή.
2) Ο νικητής τα παίρνει όλα, άρα επιβιώνει σε ένα σύστημα που έπρεπε να προσπαθήσει για να εξασφαλίσει τη τροφή του και να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες - δεύτερος νόμος του Δαρβίνου.
3) Η νίκη θέλει στρατηγικές συνεργασίας, ενότητα και αλληλεγγύη, έξω από το μαντρί σε τρώει ο λύκος… Τα άτομα έγιναν ομάδες για να επιβιώσουν, κανένας δεν μπορεί να επιβιώσει μόνος σε μια κοινωνία με θεσμούς και κανόνες.
4) Η αγωνία της επιβίωσης σε κάνει πιο ευφυή. Από την εποχή των πρωτόγονων τροφοσυλλεκτών προγόνων μας, μέχρι τη βιομηχανοποιημένη παραγωγή τροφής, χρειάζεται πάντα οργάνωση και ανταλλαγή πληροφοριών.
5) Η τροφή είναι μια αμοιβή. Αλλά «ουκ επ' άρτον ζήσεται άνθρωπος» λέει η λαϊκή σοφία, γι' αυτό και ο βίος του ανθρώπου πρέπει να είναι ηδονικός. Και η μεγαλύτερη, ίσως, ηδονή της ζωής είναι ο έρωτας, γι' αυτό και μοιράζεται ισότιμα σε έχοντες και μη.
6) Ζούμε μια εποχή όπου η εικονική πραγματικότητα γίνεται σχεδόν αληθινή. Τα θεάματα στην τηλεόραση, η διαδικτυακή επικοινωνία, μας κρατούν συνδεδεμένους έτσι, που να ταυτιζόμαστε με αυτό που βλέπουμε, να το αντιγράφουμε και να το θέλουμε. Είμαστε, πλέον, αυτό που βλέπουμε και θέλουμε.
7) Έχουν γίνει πειράματα όπου ο παρατηρητής μιας έντονης σκηνής νιώθει έρωτα για τον ήρωα της σκηνής αυτής, χωρίς ο ήρωας να είναι απαραίτητα ο ομορφότερος, ή η ομορφότερη…
8) Η ταύτιση με τον μονομάχο, το πλήθος στην αρένα που τον αποθεώνει ή τον καταδικάζει, οι καλοί και οι κακοί ήρωές μας, είναι δυο πλευρές της ανθρώπινης φύσης, που με σχεδόν μαγικό τρόπο οικειοποιούμαστε. Στο θέατρο, στη λογοτεχνία, στο σινεμά, στην τηλεόραση, αλλά και στο διαδίκτυο, ταυτιζόμαστε με τους ήρωες που κουβαλάμε μέσα μας, ήδη, σαν είδωλα αυτών που βλέπουμε στη σκηνή.
9) Η αθωότητα ενός παιχνιδιού που δεν είχε βία και σεξ απενοχοποιεί ακόμη και την πορνογραφική μας διάθεση να θαυμάζουμε ερωτικά τα γυμνά μαυρισμένα σώματα των πρωταγωνιστών και να λειτουργούμε σαν πρωτόπλαστοι στον Παράδεισο.
10) Το να βλέπουμε ένα εξωτικό σκηνικό, μας απομακρύνει από τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα δίνει μαθήματα επιβίωσης, πως δεν υπάρχει γεύμα δωρεάν σε αυτή τη ζωή και πως ο καθένας πρέπει να αγωνιστεί για να το κερδίσει. Συμπερασματικά, ο κος Κωσταντινίδης επισημαίνει πως «δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο πολιτισμός είναι πηγή δυστυχίας στον έρωτα και σε πολλά άλλα, αλλά και πως, όσο πιο κοντά στη φύση είμαστε, τόσο πιο φυσικοί γινόμαστε και στην ερωτική μας ζωή».
Η έρευνα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου δημοσιεύτηκε αρχικά στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.