«Επιδιώκω την αξιοποίηση εγχώριων καλλιτεχνών που βρίσκονταν στο περιθώριο»

Όταν τον είχα συναντήσει πριν περίπου 2 χρόνια για πρώτη φορά, μου είχε κάνει εντύπωση η οξυδέρκεια και ο χειμαρρώδης χαρακτήρας του.


Ένας καλλιτέχνης με μια μεγάλη πορεία σε διεθνείς σκηνές, ο οποίος κατάφερε να πραγματοποιήσει ίσως, όσα λίγοι εγχώριοι καλλιτέχνες.

Έντονη προσωπικότητα, με ισχυρή άποψη και γνώμη ο Βάσος Αργυρίδης είναι από τους ανθρώπους που απολαμβάνεις να συνομιλείς μαζί τους.

Τον ξανασυνάντησα ως διευθυντή του αναγεννημένου Παττιχείου Θεάτρου στη Λεμεσό, με αφορμή την τελετή εγκαινίων και τους στόχους που έχει θέσει για την πορεία του ιστορικού θεάτρου.

Η συνάντηση μας είχε προγραμματιστεί για να διαρκέσει το πολύ 15 λεπτά, τελικά διήρκησε μιάμιση ώρα. Μεταξύ άλλων συζητήσαμε για την τέχνη και τον πολιτισμό στην Κύπρο, τα κοινωνικοπολιτικά δρώμενα και το «νέο μοντέλο Κύπριου» που έχει εμφανιστεί τις τελευταίες δεκαετίες.

«Ξαφνικά σε μια χώρα που μέχρι πριν 30 – 40 χρόνια ήταν αγροτική, σήμερα διαθέτουμε ένα κοινό που απαιτεί θέατρο, όχι ως ένα χώρο που θα φιλοξενεί απλώς παραστάσεις, αλλά ως ένα ζωντανό οργανισμό που θα δημιουργεί παράλληλα πολιτισμό».

Όπως ξεκαθαρίζει ο νέος διευθυντής του Παττιχείου, το συγκεκριμένο θέατρο δεν θα είναι απλά ένας χώρος φιλοξενίας παραστάσεων –όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις στην Κύπρο- αλλά ένα θέατρο που θα επιδιώκει να φέρει το κοινό κοντά στην εκδήλωση και κοντά στον καλλιτέχνη, έχοντας πάντα ως στόχο τη δημιουργία νέων παραστάσεων και εκδηλώσεων από το μηδέν.

«Προσπαθώ επίσης να δώσω μια φιλοσοφία αξιοποίησης του εγχώριου δυναμικού, πάντα με κριτήρια, δίνοντας χώρο σε ανθρώπους οι οποίοι παλαιότερα ήταν στο περιθώριο γιατί ίσως δεν συμβάδίζαν με τους νόμους της αγοράς», συνεχίζει.

Σχετικά με τις καθυστερήσεις στην επαναλειτουργία του θεάτρου, διευκρινίζει πώς ο λόγος που υπήρξαν. ήταν οι λεπτομερείς και διεξοδικές εργασίες τόσο σε  καλλιτεχνικό, όσο και σε τεχνικό επίπεδο. «Ένα θέατρο 5 αστέρων όπως το Παττίχειο πρέπει να διαθέτει ένα υψηλό επίπεδο σε όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει».

Ο Βάσος Αργυρίδης αναφέρθηκε επίσης και στην ανάγκη για τη δημιουργίας μιας μικρότερης σκηνής, όπου θα εξυπηρετεί ανάγκες άλλου είδους εκδηλώσεων, κάτω από την ομπρέλα του Παττιχείου βέβαια.

Όσον αφορά το Θέατρο Ριάλτο και τον ανταγωνισμό που πιθανόν να προκύψει ο κ. Αργυρίδης απάντησε πώς «Είναι καιρός να μάθουμε σαν χώρα πώς μπορούν σε μια πόλη να συμβαδίζουν περισσότερα από ένα μεγάλο θέατρο. Με το Ριάλτο θα υπάρχει συνεργασία στο βαθμό που μπορούμε να συνεργαστούμε».

Ο Βάσος Αργυρίδης δεν παρέλειψε να σχολιάσει και τις εξελίξεις στο κυπριακό, αλλά και τη νέα τάξη πραγμάτων που βιώνει ολόκληρος ο πλανήτης. «Προτιμώ να μην ονομάζω το αποτέλεσμα που ίσως να έχουμε αύριο ως λύση, γιατί ακόμη δεν το είδα, είναι ένα deal, μια συμφωνία η οποία είτε θα είναι λύση, είτε δια-λυση. Η δε νέα τάξη πραγμάτων ανά το παγκόσμιο ή καλύτερα το χρηματοπιστωτικό σύστημα, έχει δείξει τα δόντια και τις προθέσεις του και δεν δείχνει διατεθειμένο να εγκαταλείψει σύντομα».



ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΑΣΟΥ ΑΡΓΥΡΙΔΗ ΕΔΩ 


Σχετικα

Από σήμερα, λέμε… Καλό Μεσημεράκι

Στις 27 Σεπτεμβρίου όλοι έξω από το Ανώτατο Δικαστήριο στη Λευκωσία

Κυκλοφορεί ψήφισμα για τερματισμό ανέγερσης αίθουσας δεξιώσεων δίπλα στη Μονή Αρχαγγέλου

Ο Μάρκος διέσωσε έναν σκύλο στη Λεμεσό, μέσα από λάκκο βάθους 8 μέτρων

Έργα του ζωγράφου Θεόφιλου εκτίθενται στο Άρσος

Μια ανάρτηση στο διαδίκτυο προκάλεσε αναστάτωση και ερωτηματικά