Η «Νίτσα» του Γιώργου Τριλλίδη σε σκηνοθεσία Πάρι Ερωτοκρίτου

Η Fresh Target Theatre Ensemble και η Στάγδην Βραδέως παρουσιάζουν σε παγκύπρια πρώτη το έργο του Γιώργου Τριλλίδη «Νίτσα» σε σκηνοθεσία Πάρι Ερωτοκρίτου για 10 μόνο παράστάσεις.

 


Η «Νίτσα» βασίζεται στη ζωή της Νίτσας Χατζηγεωργίου, αγωνίστριας της ΕΟΚΑ, η οποία βρέθηκε νεκρή το 1968 σε ηλικία 37 χρονών. Ωστόσο, το θεατρικό δεν επιθυμεί να καταπιαστεί διεξοδικά ούτε με τα ανδραγαθήματα της πρωταγωνίστριας κατά τη διάρκεια του Αγώνα (ή με τα βασανιστήρια που υπέστη από τους Άγγλους) ούτε με τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετώπισε μετά την Ανεξαρτησία – ούτε καν με τις αντικρουόμενες εκδοχές του θανάτου της. Στόχος της δημιουργικής ομάδας είναι να διερευνήσει και να αποτυπώσει το εσωτερικό τοπίο ενός ανθρώπου -μιας γυναίκας συγκεκριμένα- που βρίσκεται, λόγω συγκυριών, συνθηκών ή επιλογών, στο περιθώριο. Πρόκειται ουσιαστικά για τον τελευταίο απολογισμό ενός ατόμου που ενώ φλερτάρει με την τρέλα έχει ταυτόχρονα μια κάποια συνειδητοποίηση της πραγματικότητας.

 

Η πρεμιέρα δίνεται την 1η Απριλίου στο Σπούτνικ (Αντωνάκη Ζαχαρίου 4Α, Βιοτεχνική Δήμου Λευκωσίας)

Παραστάσεις θα δοθουν επίσης στις 2, 3, 7, 8, 9, 10, 14, 15 και 16 Απριλίου

Ώρα έναρξης 8μ.μ.

Πληρ. 7000 7027 www.fresh-target.com

 

Η θέση της γυναίκας λίγο πριν και λίγο μετά την ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, η εμπειρία της ανόδου και της πτώσης, τα όρια της λογικής και τα σύνορά της με το φαντασιακό, το όνειρο και η συντριβή του, η φθορά και η μοναχικότητα, ο εξοστρακισμός και η χλεύη, το τίμημα της ελευθερίας της βούλησης σ’ έναν ανελεύθερο κόσμο, είναι θέματα που επιχειρούν να αναδείξουν τόσο το κείμενο όσο και η δημιουργική ανάπλασή του. Κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την εποχή που διαδραματίζεται το έργο μέχρι σήμερα, πόσο έχει μετατοπιστεί ο τρόπος με τον οποίο τοποθετούμαστε απέναντι στη γυναίκα, απέναντι στο αντισυμβατικό, στο διαφορετικό; Πώς στεκόμαστε σήμερα αντίκρυ σε ό,τι τεστάρει τις πεποιθήσεις μας, σε ό,τι κοντράρει τις αξίες μας, σε ό,τι υπερβαίνει τις αν(τ)οχές μας;

Παρά το ότι πρόκειται για μονόλογο -ή, ίσως, ακριβώς γι’ αυτό-, ο σκηνοθέτης επιλέγει δύο ηθοποιούς για τον ρόλο της Νίτσας με σκοπό την κατά μέτωπο αντιμετώπιση του πρώτιστου αιτήματος του έργου: το ξεψάχνισμα του αμφίρροπου ψυχισμού της ηρωίδας. Περαιτέρω, η ενδιαφέρουσα αυτή προσωπικότητα αναπαρίσταται και δομείται αισθητηριακά μέσω ηχητικών παρεμβάσεων από γυναικείο φωνητικό σύνολο, το οποίο θα περιβάλλει τις ηθοποιούς υπό την καθοδήγηση της Βίκυς Αναστασίου (Amalgamation Project).

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Πάρις Ερωτοκρίτου

Σκηνικά: Γιώργος Γιάννου Μουσική

Διδασκαλία: Βίκυ Αναστασίου

Κίνηση: Παναγιώτης Τοφή

Κοστούμια: Ρέα Ολυμπίου

Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Χριστοφίδης

Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Μαρία Καρολίδου

Σχεδιασμός Φωτισμού: Alexander Jotovic

Οργάνωση Παραγωγής: Γιώργος Μ. Ιωάννου, Γιάννης Γαβριηλίδης, Μάριος Πετρώνδας

Συντονισμός Παραγωγής: Αναστασία Προκόπη Τάκη

Οπτική Επικοινωνία: Δημήτρης Σωτηρίου

Παραγωγή: Fresh Target Theatre Ensemble, Στάγδην Βραδέως

Ερμηνεύουν: Νίκη Δραγούμη Παναγιώτα Παπαγεωργίου

Συμμετέχουν: Νάγια Αναστασιάδου, Άντρια Αυγουστή, Μαρία Βασιλείου, Εύρη Δημητρίου Χριστίνα Δημητρίου, Ελπίδα Καρυοπούλη, Κωνσταντίνα Μενοίκου, Λίνα Μικελλίδου, Δήμητρα Χατζηγιάννη


Σχετικα

Ο Μητροπολίτης Μόρφου τοποθετήθηκε σε σχέση με τις επίμαχες δηλώσεις

Ποιος είπε ότι τα αρχαία ελληνικά αγάλματα ήταν λευκά;

Παγκόσμια ανησυχία για ραδιενέργεια μετά από μυστήριο ατύχημα στη Ρωσία

Κι όμως, αυτό το τοπίο βρίσκεται στην Κύπρο

Νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, εκπαιδευτικοί, όλοι στη σκηνή για έναν ιερό σκοπό

Η παλιά λιμουζίνα του ΠτΔ σε αριθμούς