Η Πύλη Αμμοχώστου «ντύνεται» ιαπωνικά

Με την έκθεση «Όψεις της Ιαπωνικής Χαρακτικής» και με παράλληλη προβολή των καλύτερων ταινιών του σύγχρονου, ανεξάρτητου, ιαπωνικού Animation, επιλεγμένες από τον σκηνοθέτη και καλλιτέχνη Koji Yamamura.

 


Τα εγκαίνια της έκθεσης που θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την 1η Ιουλίου και οι προβολές, θα γίνουν απόψε 21 Ιουνίου στην Πύλη Αμμοχώστου στο πλαίσιο του 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ Animation, «Όψεις του Κόσμου».

 

*Το Διεθνές Φεστιβάλ συνεχίζεται με προβολές, συναυλίες, εργαστήρια και εκθέσεις (πληροφορίες για το πρόγραμμα στο www.animafest.com.cy).

 

Όψεις της Σύγχρονης Ιαπωνικής Χαρακτικής

Οι δημιουργίες τους εντυπωσιάζουν και γοητεύουν, και μας θυμίζουν την εξαιρετική σχέση της Ιαπωνίας με τη χαρακτική. Η εκτύπωση μιας ξύλινης πλάκας εμφανίστηκε τον 8ο αιώνα, και δεν σταμάτησε η παραγωγή ξυλογραφιών από τότε, πρώτα θρησκευτικών, και αργότερα με κοσμικό θέμα τον 17ο αιώνα. Τα έργα που εκτίθενται αντιπροσωπεύουν αυτή την πολύ ζωντανή παράδοση της χαρακτικής. Πρόκειται για σπουδαία έργα μεγάλων διαστάσεων  –τα περισσότερα – με πολύτροπη έμπνευση.

Τα έργα είναι φιλοτεχνημένα με πολύ διαφορετικές τεχνικές. Μερικοί παραμένουν πιστοί στην παραδοσιακή έγχρωμη ξυλογραφία και σε παγκόσμιες παλιές τεχνικές εκτύπωσης (εκτύπωση στο χαρτί μιας σκουριασμένης με αλάτι και ξύδι μεταλλικής πλάκας, τρίψιμο ενός ανάγλυφου με χρώματα). Άλλοι πολλοί υιοθέτησαν τεχνικές από τη Δύση, και παραδοσιακές και νέες. Έτσι εκτίθενται έργα με τις τεχνικές της βελονογραφίας,  οξυγραφίας, ακουατίντας, χαλκογραφίας «μελάνι και ζάχαρη», ξεστής χαλκογραφίας, λιθογραφίας, μεταξοτυπίας, μέχρι και την «πιεζογραφία», που ανήκει στην τεχνική της ψηφιακής χαρακτικής.

Η θεματογραφία τους παρουσιάζει την ίδια ποικιλία. Εικονιστική ή ανεικονική χαρακτική, αντικαθρεφτίζει τον κόσμο και τους προβληματισμούς των νέων καλλιτεχνών. Αρκετά έργα συνεχίζουν την παραδοσιακή στενή σχέση των Ιαπώνων χαρακτών με τη φύση ή φαίνονται άμεσα δεμένα με τις σύγχρονες αναζητήσεις της κοινωνίας και του ανθρώπου. Άλλα υιοθετούν τον μινιμαλισμό ή μια αφθονία των λεπτομερειών. Τα μεν δείχνουν εξαιρετική χρήση της μονόχρωμης χαρακτικής (με το μαύρο μελάνι), τα δε μας προτείνουν μια έκρηξη χρωμάτων. Όλα τα έργα χαρακτηρίζονται από την ίδια ποιότητα της εκτύπωσης και την επιλογή χαρτιών υπέροχης ποιότητας από τους χαράκτες.

Εκθέτουν έργα τους: οι Ayashi ASUMI, Haruko CHO, Tomomi FURUKAWA / Eiichi HASEGAWA, Toshiko HISHIDA, Manami ITO, Ryo KAJITANI, Yuki KASHIWAGI, Yuki NAGASHIMA, Misaki OGURO, Yusuke OKAMURA, Miyuki OKAWA, Tomiyuki SAKUTA, Takumi SATO, Fumiko SUZUKI, Chihiro TAKI, Kayoko TATSUBORI-SAKAMOTO, Yoshie UCHIDA, Sanae YAMAMOTO, Tokida YASUYOSHI και Katsutoshi YUASA.

 

Ιαπωνικό σύγχρονο ανεξάρτητο Animation

Ο διακεκριμένος Ιάπωνας καλλιτέχνης Koji Yamamura παρουσιάζει ένα επιλεγμένο πρόγραμμα ταινιών του σύγχρονου ανεξάρτητου ιαπωνικού animation.

Το πρόγραμμα έχει ως ακολούθως:

The Great Rabit, Atsushi Wada, 2012 / 7:12

Radio Wave, Miyajima Ryotaro, 2016 / 3:08

A Black Cat, Mika Seike, 2015 / 2:54

Jungle Taxi, Hakhyun Kim, 2016 / 7:44

See ya Mr. Banno!, Yoko Yuki, 2014 / 4:23

Dark Mixer, Hirotoshi Iwasaki, 2014 / 4:55

Small People with Hats, Sarina Nihei, 2014 / 6:51

South Forest, Wenrui Huang, 2017 / 6:47

Maku, Yoriko Mizushiri, Rika Inoue,  / 5:26

Chromosome Sweetheart, Honami Yano, 2017 / 4:54

Yelp, Haruka Umemura, 2017 / 5:00

Datum point, Ryo Orikasa, 2015 / 6:12

 


Σχετικα

«Πάρε το ποδήλατο» μας παροτρύνει ο Δήμαρχος Λεμεσού με μία άκρως παραστατική φωτογραφία

Ο Sin Boy είναι πρώτος στα (κυπριακά) trend του Pornhub

Αν είσαι νέος και χωρίς πολλά λεφτά, αυτές είναι οι πόλεις που πρέπει να μετακομίσεις

«Win - Win Situation» στην αυλή του Πολιτιστικού

Το μπέρδεμα που δημιούργησε η ανακοίνωση για το «Σχέσιο Εγκατάστασης Νεαρών Ζευγαριών στα Κατεχόμενα»

Πότε αναμένεται το πόρισμα για τις παραλείψεις στην υπόθεση Μεταξά