Το να ξαναγίνεται παιδί, λέει ο Πέτρος, είναι το καλύτερο μέρος της δουλειάς του

«Κατά τη διάρκεια μιας βιντεογράφησης για το νέο μας παιχνίδι ρώτησα ένα παιδάκι που συμμετείχε αν του άρεσε και μου απαντά κοφτά με παραπονεμένο ύφος: ‘Όχι! Ήταν δύσκολο’.

Το να ξαναγίνεται παιδί, λέει ο Πέτρος, είναι το καλύτερο μέρος της δουλειάς του

«Κατά τη διάρκεια μιας βιντεογράφησης για το νέο μας παιχνίδι ρώτησα ένα παιδάκι που συμμετείχε αν του άρεσε και μου απαντά κοφτά με παραπονεμένο ύφος: ‘Όχι! Ήταν δύσκολο’.

Εκτίμησα την ειλικρίνειά του και προσπάθησα να του εξηγήσω πως η ζωή δεν είναι εύκολη και πως πρέπει να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες που θα μας παρουσιάζονται, αφού και η διαδικασία αυτή δημιουργεί έντονα συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης».

Ο Πέτρος Νικολάου είναι ένας νέος από την Κύπρο, με καταγωγή από Στρόβολο, ο οποίος τα τελευταία μερικά χρόνια ζει στο Λονδίνο, ασχολούμενος κατά κύριο λόγο με τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών παιχνιδιών, που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά από 4 μέχρι 8 ετών, αλλά και στους γονείς τους.

Κι ενώ όλοι εμείς συζητάμε για τη δυσκολία του να πείσουμε τα παιδιά ή τους νέους να αφήσουν τα ηλεκτρονικά και να παίξουν με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ο ίδιος παρόλα αυτά βλέπει αυτό τον ανταγωνισμό από μια άλλη οπτική γωνία, αναφέροντας πως «τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι μια τρομερή ευκαιρία για οργανισμούς και εταιρείες να αρχίσουν να σχεδιάζουν πολυσύνδετα παιχνίδια, τα οποία προσφέρουν στον χρήστη μια ισορροπημένα φυσική και ψηφιακή εμπειρία».

Μια πραγματικά ενδιαφέρουσα κουβέντα με έναν ταλαντούχο Κύπριο νέο, ο οποίος έχει συνειδητοποιήσει νωρίς το πόσο ουσιώδες κοινό είναι τα παιδιά.


efec768de6bb350886d7718f5496111f_original.jpg


Η συμμετοχή των παιδιών είναι άκρως σημαντική στη δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού και θα έλεγα με σιγουριά πως ένα 40% του τελικού αποτελέσματος ανήκει σε αυτά.



Πάντα αυτό ήθελες να κάνεις ή είναι κάτι που προέκυψε στην πορεία;

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου είχα την ευκαιρία να σχεδιάσω ένα παιδικό προϊόν και εκεί συνειδητοποίησα το πόσο ουσιώδες κοινό είναι τα παιδιά. Η αυθεντικότητα και ο αυθορμητισμός τους ήταν τα βασικά στοιχεία που με ενέπνευσαν να ακολουθήσω αυτή την κατεύθυνση.

Πού σπούδασες και τι;

Έχω σπουδάσει Product Design & Interaction στο UCA (Φάρναμ, Ηνωμένο Βασίλειο) και στο NABA (Μιλάνο, Ιταλία).

Με τι ασχολείσαι σήμερα;

Σήμερα ασχολούμαι με τον σχεδιασμό προϊόντων και κυρίως τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Επίσης, ασχολούμαι με τον σχεδιασμό καλλιτεχνικών γλυπτών (limited edition art pieces) με τουβλάκια LEGO.

Με ποιες εταιρίες έχεις συνεργαστεί μέχρι τώρα;

LEGO, Learn with OjO, Okido magazine, Avocado Sweets Design Studio και Gioview.

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή παιχνίδια που σχεδίασες μέχρι σήμερα;

Το επιτραπέζιο παιχνίδι Which Way? που επιτρέπει στα μικρά παιδία να μάθουν τους βασικούς κανόνες του προγραμματισμού.

Ο επιτυχημένος σχεδιασμός παιχνιδιών απαιτεί από εμένα να ξαναγίνομαι παιδί και αυτό είναι σίγουρα το καλύτερο μέρος της δουλειάς μου!


IMG_5571.jpg


Σε ποιους απευθύνονται τα παιχνίδια σου; Σε ποιες ηλικίες;

Απευθύνονται σε παιδιά από 4 μέχρι 8 ετών, όμως, πάντα ενθαρρύνουμε και τους γονείς να συμμετέχουν.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο στοίχημα που θέλεις να κερδίσεις κάθε φορά που σχεδιάζεις ένα παιχνίδι;

Το πιο δύσκολο στοίχημα είναι να σιγουρευτώ πως αυτό που θα σχεδιάσω θα διασκεδάσει το παιδί σε σημείο που θα ξαναχρησιμοποιήσει το παιχνίδι, και επίσης θα του διδάξει κάτι καινούργιο, το οποίο θα κουβαλάει μαζί του μια ζωή.

Πόσο δύσκολο είναι να πείσεις τα παιδιά ή τους νέους να αφήσουν για λίγο τα ηλεκτρονικά και να παίξουν με επιτραπέζιο παιχνίδι;

Είναι σίγουρα η πιο μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ολόκληρη η βιομηχανία παιχνιδιών και ο λόγος είναι γιατί οι περισσότεροι βλέπουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως τον πιο μεγάλο ανταγωνιστή. Αν όμως δούμε τον ανταγωνισμό από μια άλλη οπτική γωνία, θα συνειδητοποιήσουμε πως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι μια τρομερή ευκαιρία για οργανισμούς και εταιρείες να αρχίσουν να σχεδιάζουν πολυσύνδετα παιχνίδια, τα οποία προσφέρουν στον χρήστη μια ισορροπημένα φυσική και ψηφιακή εμπειρία.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου είχα την ευκαιρία να σχεδιάσω ένα παιδικό προϊόν και εκεί συνειδητοποίησα το πόσο ουσιώδες κοινό είναι τα παιδιά.


Ποιες παραμέτρους μετράς πριν ξεκινήσεις τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού;

Η μόνη παράμετρος πριν από τον σχεδιασμό είναι το θέμα του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, όταν σχεδιάζεις ένα παιχνίδι για τον πλανήτη Άρη, η αρχική έρευνα γίνεται γύρω από αυτό το θέμα. Γενικότερα, ο επιτυχημένος σχεδιασμός παιχνιδιών απαιτεί από εμένα να ξαναγίνομαι παιδί και αυτό είναι σίγουρα το καλύτερο μέρος της δουλειάς μου! Ένα παιδί σκέφτεται και λειτουργεί χωρίς κανόνες και σίγουρα σε ενθουσιάζει να το νιώθεις αυτό έστω και λίγο, ειδικά όταν μένεις στο Λονδίνο.

Συμβουλεύεσαι παιδιά στο πλαίσιο της δουλειάς σου, ακούς τη γνώμη τους ή την κριτική τους;

Η συμμετοχή των παιδιών είναι άκρως σημαντική στη δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού και θα έλεγα με σιγουριά πως ένα 40% του τελικού αποτελέσματος ανήκει σε αυτά. Με την ομάδα μου οργανώνουμε διάφορα εργαστήρια και εκδηλώσεις, όπου παρουσιάζουμε καινούργια προϊόντα στα παιδιά. Εκεί έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε με προσοχή πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν τα παιχνίδια, καθώς επίσης συνομιλούμε με τους γονείς για να καταλάβουμε τι πραγματικά επιθυμούν τα παιδιά τους να παίζουν και να μαθαίνουν.

Ποιο το πιο δυνατό σχόλιο που άκουσες ποτέ από παιδί για κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι σου;

Κατά τη διάρκεια μιας βιντεογράφησης για το νέο μας παιχνίδι ρώτησα ένα παιδάκι που συμμετείχε αν του άρεσε και μου απαντάει κοφτά με παραπονεμένο ύφος: «Όχι! Ήταν δύσκολο». Εκτίμησα την ειλικρίνεια του και προσπάθησα να του εξηγήσω πως η ζωή δεν είναι εύκολη και πως πρέπει να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες που θα μας παρουσιάζονται, αφού και η διαδικασία αυτή δημιουργεί έντονα συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης.

Το πιο δύσκολο στοίχημα είναι να σιγουρευτώ πως αυτό που θα σχεδιάσω θα διασκεδάσει το παιδί σε σημείο που θα ξαναχρησιμοποιήσει το παιχνίδι, και επίσης θα του διδάξει κάτι καινούργιο, το οποίο θα κουβαλάει μαζί του μια ζωή.


DSC06725.jpg


Τι είναι επιτυχία για σένα;

Να είμαι κοντά στην οικογένεια μου και σε ανθρώπους που με χρειάζονται, και να κάνω αυτό που αγαπώ.

Ποιος ή ποιοι είναι οι στόχοι σου για το μέλλον;

Έχω αρκετούς στόχους όμως ένα κύριος στόχος είναι να συνεχίσω να δημιουργώ καινοτόμα προϊόντα και εμπειρίες με νόημα, που να έχουν τη δυνατότητα να βελτιώνουν θετικά τη ζωή των ανθρώπων και το περιβάλλον.

Σχετικα

«Η μουσική δεν έχει σύνορα ούτε είμαι παντρεμένη με καμία χώρα»

«Ας μην τα παίρνουμε όλα τόσο σοβαρά»

Ο Γιάννης Διονυσίου δεν βλέπει πια τη θάλασσα από «μακριά»

Η Σιμόνα Ατζόρι γεννήθηκε χωρίς χέρια... έχει όμως φτερά

Ποιος (θα έπρεπε να) είναι ο ρόλος της τέχνης στις μέρες μας;

Πόσο καλά γνωρίζει η Γιώτα τον Ανδρέα και το αντίθετο;