Όταν η Βουγιουκλάκη τρόλαρε αυτούς που την γιούχαραν στο θέατρο
Χρειάστηκαν μόλις δύο ατάκες για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Κυριακή 21 Ιουλίου 2019
2
λεπτά
35 χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση στη σκηνή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου είχε βραβευτεί για την ερμηνεία της στην Μανταλένα, η Αλίκη Βουγιουκλάκη ανεβαίνει ξανά στη σκηνή του 36ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1995 και έρχεται αντιμέτωπη με κάποιες αποδοκιμασίες από το κοινό.
Η τότε παρουσιάστρια της βραδιάς, η ηθοποιός Θέμις Μπαζάκα, καλεί στην σκηνή μια ηθοποιό που συνέδεε την καλλιτεχνική της πορεία με την ιστορία του Φεστιβάλ, την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η Αλίκη ανεβαίνει στην σκηνή και έρχεται αντιμέτωπη με αρκετές αποδοκιμασίες από τον β’ εξώστη.
Η ηθοποιός δεν χάνει την ψυχραιμία της, παίρνει μερικές ανάσες, κοιτάει στα μάτια όσους την αποδοκιμάζουν και τους απαντάει μοναδικά και πάντα με χαμόγελο:
Από που ακουγόταν οι αποδοκιμασίες;
Οι αντιδράσεις προέρχονταν από τον βήτα εξώστη, ο οποίος πάντα ήταν και ο πιο παρεμβατικός. Ως βήτα εξώστης χαρακτηριζόταν η δυναμική παρουσία των νέων που παρακολουθούσαν τις προβολές των διαγωνιζόμενων ταινιών από το δεύτερο εξώστη του θεάτρου, ασκώντας ταυτόχρονα έντονη κριτική στις ταινίες που είχαν προβληθεί. Αξίζει να αναφερθεί ότι η δυναμική και η έντονη επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία των ταινιών επηρέαζε πολλές φορές τις κριτικές επιτροπές ενώ πολλοί κριτικοί ταινιών συμπεριλάμβαναν τις αντιδράσεις στα γραπτά τους.
Στις αρχές ο βήτα εξώστης, λόγω και του φθηνού εισιτηρίου, συγκέντρωνε φοιτητές και μαθητές που αγαπούσαν τον κινηματογράφο. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και όταν ο εξώστης μεταμορφώθηκε σε κέντρο λήψης αποφάσεων για την τύχη μιας ταινίας, προσέλκυσε όλους εκείνους που ήθελαν να εκφράσουν την άποψή τους για τις ταινίες. Κάπως έτσι ο βήτα εξώστης κατέληξε να γίνει κάτι μεταξύ τρολ και ρυθμιστή του Φεστιβάλ.
Το κείμενο δημοσιεύτηκε αρχικά στα mikropragmata.lifo.gr/Άρης Δημοκίδης