«Η νοσηλεύτρια στις ΗΠΑ που λιποθύμησε και έπειτα πέθανε εξ αιτίας του εμβολίου της Pfizer»

Ο viral ισχυρισμός που διαδόθηκε με ταχείς ρυθμούς, καταρρίπτεται κατηγορηματικά από την ίδια τη νοσηλεύτρια που, μαντέψτε, είναι ζωντανή!



Πρόσφατες έρευνες σχετικά με τη διάδοση των fake news κατέδειξε πως αυτές καταφέρνουν και διαδίδονται πολύ πιο εύκολα και με πολλαπλάσια ταχύτητα από τα αληθινά γεγονότα καθώς αναπαράγονται από ομάδες ατόμων που κατ’ επανάληψη στηρίζουν την ενημέρωσή τους σε διαδικτυακά γκρουπ, ιντερνετικές περσόνες που έχουν κοινό και αναξιόπιστες σελίδες.

Αυτό ακριβώς δηλαδή που συνέβη και στην περίπτωση της Αμερικανίδας νοσοκόμας Tiffany Dover, η οποία ήταν από τις πρώτες που δέχτηκε το εμβόλιο της Pfizer. Λίγο μετά τη λήψη του εμβολίου η νοσοκόμα έκανε δηλώσεις on camera και λίγο πριν ολοκληρώσει αισθάνθηκε αδιαθεσία με αποτέλεσμα να χάσει τις αισθήσεις της.


Αυτό ήταν αρκετό για να «ανάψουν» τα αίματα και κυρίως τα πληκτρολόγια και τα vlogs των απανταχού συνωμοσιολόγων διαδίδοντας πως η Denver λιποθύμησε ένεκα του εμβολίου με αποκορύφωμα, λίγες μέρες αργότερα, οι ίδιες πηγές να διαδώσουν πως η νοσοκόμα είναι νεκρή.

Τα ελληνικά HOAXES συνέλεξαν όλα τα γεγονότα αποδεικνύοντας πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και πως η νοσοκόμα που έκανε το εμβόλιο, η Tiffany Dover, είναι ζωντανή και χαίρει άκρας υγείας.


Ισχυρισμός 1:

Μια από τις νοσοκόμες που έκαναν το εμβόλιο των Pfizer-BioNtech λιποθύμησε αμέσως από παρενέργεια του εμβολίου.



Συμπέρασμα 1:

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μονάδας εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου CHI Memorial, Dr. Jesse Tucker, η λιποθυμία είναι συχνή αντίδραση με οποιοδήποτε εμβόλιο ή ένεση. Επιπλέον, η νοσηλεύτρια, Tiffany Dover έχει ιστορικό «νευροκαρδιογενούς συγκοπής» μια κατάσταση στην οποία χαμηλής έντασης ερεθίσματα μπορούν να οδηγήσουν σε συγκοπτικό επεισόδιο. Επομένως αυτή η προδιάθεση οφείλονταν για τη λιποθυμία της και όχι κάποια παρενέργεια του εμβολίου.



Ισχυρισμός 2:

Η νοσοκόμα που λιποθύμησε έχοντας μόλις κάνει το εμβόλιο είναι νεκρή.




Συμπέρασμα 2:

Η είδηση του θανάτου της νοσηλεύτριας εκπηγάζει από ιστοσελίδα αμφιβόλου αξιοπιστίας, στην οποία πρόσβαση έχει ο κάθε ένας. Ακόμη, σύμφωνα με ανακοίνωση του CHI Memorial, το νοσοκομείο στο οποίο εργάζεται η Tiffany Dover καθίσταται σαφές πως η νοσοκόμα είναι καλά στην υγεία της.


Τις τελευταίες ώρες διαμοιράζεται στο διαδίκτυο η είδηση της λιποθυμίας της Τίφανι Ντόβερ, νοσηλεύτριας στο νοσοκομείο CHI Memorial στο Τενεσί, η οποία είχε προηγουμένως εμβολιαστεί με το εμβόλιο των Pfizer-BioNtech. Χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρονται στο περιστατικό της λιποθυμίας εν είδει παρενέργειας του εμβολίου. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός δεν επιβεβαιώνεται. Ακόμα, διαμοιράζεται ο ισχυρισμός πως η Τίφανι Ντόβερ κατέληξε εξαιτίας του εμβολίου. Ομοίως, αυτός ο ισχυρισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.


Τι ισχύει;

Στις 17 Δεκεμβρίου του 2020, 6 μέλη του υγειονομικού προσωπικού του νοσοκομείου CHI Memorial της πόλης Chattanooga στο Τένεσι έλαβαν τη πρώτη δόση του εμβολίου των εταιριών Pfizer και BioNtech κατά του ιού SARS-CoV-2.

Στις συνεντεύξεις που ακολούθησαν, μια εκ των νοσηλευτριών του νοσοκομείου, η Τίφανη Ντόβερ, αισθάνθηκε αδιαθεσία και λιποθύμησε. Παρότι το συγκοπτικό επεισόδιο είναι πραγματικό, δεν φαίνεται να υπάρχει σχέση αίτιου-αιτιατού με το εμβόλιο για τον SARS-CoV-2.

Πού οφείλεται το λιποθυμικό επεισόδιο;

Μερικές στιγμές μετά το υπό εξέταση περιστατικό, η Τίφανι Ντόβερ συνήλθε και μάλιστα εξήγησε πως έχει ιστορικό «νευροκαρδιογενούς συγκοπής» μια κατάσταση στην οποία χαμηλής έντασης ερεθίσματα μπορούν να οδηγήσουν σε συγκοπτικό επεισόδιο. Ακόμη ανέφερε πως τις τελευταίες 6 εβδομάδες έχει βιώσει 6 λιποθυμικά επεισόδια:

Μετά τη λιποθυμία της Ντόβερ, ο επικεφαλής της μονάδας εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου CHI Memorial, Dr. Jesse Tucker εξήγησε πως: Πρόκειται για αντίδραση την οποία εντοπίζουμε συχνά με οποιοδήποτε εμβόλιο ή ένεση. Δεν υπάρχει λόγος να υποπτευτεί κανείς πως το επεισόδιο οφείλεται στο εμβόλιο.

Ακόμη, σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόσληψης Ασθενειών (CDC) ενώ η λιποθυμία που έπεται του εμβολιασμού μπορεί να έχει πολλές πιθανές αιτίες, συνήθως προκαλείται από πόνο ή άγχος:


Είναι νεκρή;

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που διατείνονται ακόμη πως η Τίφανι Ντόβερ κατέληξε εξαιτίας του εμβολίου που έλαβε την Πέμπτη στις 17 Δεκεμβρίου. Πηγή των δημοσιευμάτων που κυκλοφόρησαν σε ελληνικά ιστολόγια και ιστοσελίδες 'ενημέρωσης' αποτελεί δημοσίευμα της σελίδας ΄The Arts of Entertainment'.

Ωστόσο, η εν λόγω ιστοσελίδα σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης και αυτό διότι όπως ανακοινώνουν και οι διαχειριστές της: Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει τόσο επεξεργασμένο περιεχόμενο και καταγγελίες όσο και αυτούσιες δημοσιεύσεις καθώς και σχόλια τα οποία μεταφέρουν προσωπικές απόψεις αναγνωστών σε μια ευρεία γκάμα από θέματα. Οφείλετε να είστε επιφυλακτικοί για κάθε πληροφορία του theartsofentertainment.com καθότι μπορεί να είναι εσφαλμένη.

Εν ολίγοις, ο κάθε ένας θα μπορούσε να γράψει ό,τι πιστεύει σε μια τέτοια πλατφόρμα και γι’ αυτό το λόγο η προαναφερθείσα πηγή δεν μπορεί να αποτελέσει τεκμήριο για το θάνατο της νοσηλεύτριας.

Στο ίδιο πλαίσιο, διαμοιράζονται και άλλα 'τεκμήρια' όπως συνομιλίες από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αλλά και βάσεις δεδομένων θανόντων που παρουσιάζονται ως 'αρχεία θανάτου της κοπέλας' από πολιτείες της Αμερικής που ουδεμία σχέση έχουν με το Τενεσί.


Διαψεύδει το CHI Memorial

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2020, η επίσημη σελίδα του νοσοκομείου CHI Memorial στην πλατφόρμα του Twitter ανακοινώνει τα ακόλουθα, σχετικά με την υγεία της Τίφανι Ντόβερ:

Μετάφραση: Η νοσοκόμα Τίφανι Ντόβερ εκτιμά την έκδηλη ανησυχία για εκείνη. Βρίσκεται στο σπίτι της και είναι καλά. Ζητά σεβασμό του δικαιώματος της ιδιωτικότητας για αυτήν και την οικογένειά της.


Ενημέρωση: 22/12/2020

Σώα και αβλαβής εμφανίστηκε η νοσηλεύτρια Τίφανι Ντόβερ τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου στο νοσοκομείο CHI Memorial μετά από τον καταιγισμό θεωριών συνωμοσίας γύρω από την τριήμερη εξαφάνισή της ύστερα από τον εμβολιασμό της με το εμβόλιο των Pfizer-BioNtech.

Δίπλα στη Ντόβερ βρισκόταν το νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου, δείχνοντας εμπράκτως αλληλεγγύη και στήριξη. Το ακόλουθο βίντεο κυκλοφόρησε στην σελίδα του CHI, στην πλατφόρμα του Facebook:


Η υπόθεση της εξαφάνισης έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χαρακτηριστικά, για χάρη της Τίφανι δημιουργήθηκε το hashtag #whereistiffany στην πλατφόρμα του Facebook.

Επιπροσθέτως, στο στόχαστρο των χρηστών, μπήκαν μέλη της οικογένειας Dover τα οποία μάταια προσπάθησαν να βάλουν τροχοπέδη στους ανυπόστατους και συνωμοσιολογικούς ισχυρισμούς που διακινούνταν για τον δήθεν θάνατο της Τίφανι.



Εν κατακλείδι, σύμφωνα με τα ανωτέρω, καθίσταται σαφές πως η λιποθυμία της νοσηλεύτριας Τίφανι Ντόβερ στο νοσοκομείο CHI Memorial της πόλης Chattanooga του Τενεσί, δεν σχετίζεται με παρενέργεια του εμβολίου των Pfizer και BioNtech, αλλά οφείλεται σε ιατρική πάθηση. Κατά συνέπεια, ο ισχυρισμός ότι παρενέργεια του εμβολίου ευθύνεται για τη λιποθυμία της νοσηλεύτριας καθότι παραπλανητικός, καταρρίπτεται. Αντίστοιχα, καταρρίπτεται και ο ισχυρισμός σύμφωνα με τον οποίο η νοσηλεύτρια είναι νεκρή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ