Μια Κύπρια εικαστικός κερδίζει τους φιλότεχνους της Αθήνας

Η Γκαλερί Καλφαγιάν στην Αθήνα ξαφνικά θυμίζει παλαιοπωλείο -με όλα αυτά τα στοιβαγμένα έπιπλα στην είσοδό της.

 

Ο λόγος είναι ότι η Κύπρια καλλιτέχνις Μαρία Λοϊζίδου, κάνει μια έκθεση με τίτλο «Cropping Up», η οποία είναι βασισμένη στη συνάντησή της με το συγκεκριμένο χώρο, που είναι μια γκαλερί ανθρώπων που αποτελούν την 3η γενιά εμπόρων τέχνης. «Έχουμε μαζέψει κάποια παλιά έπιπλα συλλογής και η εγκατάσταση έγινε στην είσοδο της γκαλερί, μεταθέτοντας την πορεία που έχει συνήθως ένας επισκέπτης στον χώρο και προσπαθώντας να συνδέσουμε τι συμβαίνει μέσα και έξω, στο κέντρο της Αθήνας, αυτήν τη στιγμή» αναφέρει σε συνέντευξή της στη Lifo.

Στοιβαγμένα παλιά έπιπλα, λοιπόν, κάποια καλυμμένα με πλαστικό, ανάμεσά τους κρυμμένες ανθρωπόμορφες χάρτινες κατασκευές, στους τοίχους φωτογραφίες προτομών χωρίς πρόσωπα από λευκό χαρτί, ένας χάρτης αγεωγράφητος με μαυρισμένη επιφάνεια και στο βάθος η μεγάλων διαστάσεων απρόσωπη προτομή «Memory Miss». Μια γυναίκα με χαμένη μνήμη, όπως και τα υπόλοιπα αντικείμενα αυτής της έκθεσης, όπως και η σύγχρονη Αθήνα της εγκατάλειψης.

Μαρία Λοϊζίδου - «Cropping Up»

Kalfayan Galleries (Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα) www.kalfayangalleries.com

Μέχρι 15 Νοεμβρίου


 



Το βιογραφικό της Μαρίας Λοϊζίδου

Μετά τις σπουδές της στη École Nationale des Beaux-Arts στη Λυών, η εικαστικός Μαρία Λοϊζίδου, έζησε στο Παρίσι και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στη Λευκωσία. Το 2014 ήταν short-listed για το «Curate Award» των Fondazione Prada και Qatar Museum Authorities. Η Λοϊζίδου έχει εκθέσει διεθνώς σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις (Μπιενάλε της Βενετίας, 1986, 2004, 2006, Μπιενάλε Καΐρου, 2010 κ.ά.), της έχει ανατεθεί η δημιουργία έργων σε δημόσιους χώρους (Futuroscope, Poitiers, 1991, Fatima, Πορτογαλία, 2007 κ.ά.), έχει εκπονήσει ποικίλα in situ πρότζεκτς σε μουσεία (Musée d’ Art Moderne de Saint Etienne, 2010; Beaux Arts de Lyon, 2005; Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, 2008; Bozar, Βρυξέλλες, 2012), και έχει λάβει μέρος σε πλήθος διαλέξεων και ομιλίων. Στις πρόσφατες εκθέσεις της περιλαμβάνονται: Yeosu International Art Festival 2014; A New Necessity - Community & Territory; «Curating Body, The Cached Space» (ατομική), Κυπριακό Μουσείο, Λευκωσία (2014); «Συλλογική Αυτοβιογραφία» (ατομική), Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2013); 4η κ’ 2η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης; «Privileged Access» (ατομική), Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη; «Living Small» (ατομική), Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2008). Το έργο της πραγματεύεται θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο μέσα στην καθημερινότητά του και απομονώνουν στιγμές συνδιαλλαγών του «άλλου», των σχέσεων γενικά που καταγράφουν και υποστηρίζουν τη δύναμη της ευθραυστότητας. Η συνεργασία της με την AA & U For Architecture, Art and Urbanism της επιτρέπει να εστιάσει σε ανάλογα θέματα διεπιστημονικού επιπέδου. Η Μαρία Λοϊζίδου εκπροσωπείται από τις Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

 



Φωτογραφίες: Χρήστος Σαρρής / Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Φωτογραφία: Χρήστος Σαρρής. Ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Πηγή: www.lifo.gr

Φωτογραφία: Χρήστος Σαρρής. Ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Πηγή: www.lifo.gr

Σχετικα

Το εγκαταλελειμμένο χωριό της Πάφου δίπλα στο φράγμα του Ασπρόκρεμμου

Μια δυνατή μπάντα από τη Λάρνακα την Πέμπτη στη New Division

15 LGTBI εικόνες από την Αμερική του Β’ΠΠ

Τα προβληματικά δημητριακά του ΟΗΕ στην Ουγκάντα

Το βιβλίο-αποκάλυψη για το Άγιο Φως και η απάντηση του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων

Την Κυριακή «παίζει» vegan brunch στην Παλιά Δημοτική Αγορά