12 υπέροχες φωτογραφίες από το τελευταίο Supermoon του 2017

Χορταστική και εξόχως εντυπωσιακή, η τελευταία υπερπανσέληνος του 2017 μάγεψε άμα τη εμφανίσει τους ρομαντικούς σε όλο τον πλανήτη.

 


Article featured image
Article featured image

Το μοναδικό αυτό φαινόμενο, που ήταν ορατό από κάθε γωνιά της γης, απαθανατίστηκε από χιλιάδες κόσμου οι οποίοι περίμεναν την ιδανική λήψη που θα κατακτούσε τα περισσότερα share και likes στα social media.

12 απ’ αυτές, μας έκαναν εντύπωση και τις μαζέψαμε για να ταξιδέψετε κι εσείς, όπως ταξιδέψαμε κι εμείς κοιτώντας τις.

 












 

Fenomena Supermoon atau dirujuk sebagai perigee iaitu kedudukan bulan berada paling hampir dengan Bumi yang terakhir pada tahun ini dapat disaksikan petang Isnin di Malaysia. . Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) di Amerika Syarikat berkata, imej bulan itu akan kelihatan 14% lebih besar dan 30% lebih terang ketika ia berada berhampiran dengan Bumi. . Masa untuk menyaksikan Supermoonbermula pukul 08:45 GMT pada 4 Disember (4.45 petang waktu Malaysia) ketika bulan berada pada jarak 357,492 kilometer dari Bumi. . Bagaimanapun, pakar NASA, Lyle Tavernier turut mengingatkan bahawa walaupun bulan berada pada kedudukan paling hampir dengan Bumi, ia mungkin tidak kelihatan sebesar yang disangkakan oleh kebanyakan pihak. . Kali terakhir bulan dekat dengan Bumi ialah pada 14 November 2016 lalu apabila berada hanya 356,511 kilometer iaitu jarak paling hampir dalam tempoh tujuh dekad selepas kali terakhir pernah direkodkan sejak 26 Januari 1948. . Situasi alam semesta tersebut berlaku apabila pergerakan orbit bulan berada pada kedudukan perigee iaitu ketika tempoh fasa purnama menyebabkan saiznya kelihatan seolah-olah lebih besar daripada keadaan normal. #atokdean #matiitubenar #nature #mynewshub #Supermoon #perigee

A post shared by ATOK DEAN (@atokdean) on













 

#SuperMoon #istanbul 

A post shared by  (@karaerkut) on







 

#superluna #supermoon

A post shared by salvo (@salvo3051) on







 

2017.12.03  반지삼

A post shared by 김영실 (@ys072) on










 

Super moon... yesterday!!#supermoon #moon #sundayfunday #madrid #winter #irock #inspiration #instagramers

A post shared by Paula Molina Gil (@paulamolinagil) on







ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ