Όταν η Κύπρος φτιάχνει πραγματικά καλό κινηματογράφο

Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε στροφή (και) στις κυπριακές ταινίες;

Όταν η Κύπρος φτιάχνει πραγματικά καλό κινηματογράφο

Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε στροφή (και) στις κυπριακές ταινίες;

Αν είσαι από τους λάτρεις των φεστιβάλ κινηματογράφου, σίγουρα κατά καιρούς θα έχεις εντοπίσεις διάφορες αξιόλογες προσπάθειες ντόπιων σκηνοθετών, οι οποίοι με ελάχιστα μέσα και budget καταφέρνουν να δημιουργήσουν ταινίες υψηλών προδιαγραφών, βάζοντας το δικό τους λιθαράκι στην κινηματογραφική σκηνή της Κύπρου, η οποία το έχει μεγάλη ανάγκη.

Κι αν κατά καιρούς σκέφτεσαι πως η Κύπρος δεν έχει τις δυνατότητες να παράξει καλό κινηματογράφο, το Smuggling Hendrix του σκηνοθέτη Μάριου Πιπερίδη, αποτελεί μια εξαιρετική αφορμή για να αλλάξεις γνώμη και να αρχίσεις να ψάχνεις τι παίζει στις τοπικές παραγωγές.

Έχοντας στη φαρέτρα του το βραβείο καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας 2018 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Τριμπέκα, το Smuggling Hendrix κατάφερε να κερδίσει τελικά και το κοινό της Κύπρου, όταν προβλήθηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύπρος 2019 και να ξεχωρίσει τόσο για την πρωτότυπη ιστορία του όσο και για την προσεγμένη αισθητική του.

Από τις 9 Μαΐου η ταινία «Αναζητώντας τον Hendrix» προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες σε όλη την Κύπρο.

Η CITY, είχε κάνει μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Μάριο Πιπερίδη, λίγο πριν την έναρξη του Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύπρος 2019, για το τι σημαίνει να εφτιάχνεις μια ταινία υψηλών προδιαγραφών στην Κύπρο, αλλά και ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση όταν δημιουργούσε τη δική του ταινία.

Διαβάστε πιο κάτω τα όσα μας είχε πει τότε:

«Οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές για οποιονδήποτε αποφασίσει να φτιάξει μια ταινία είτε είναι κυπριακή είτε όχι. Σίγουρα στην Κύπρο υπάρχουν κάποιοι επιπλέον περιορισμοί και δυσκολίες που ίσως δεν συναντάς στο εξωτερικό, αλλά την ίδια στιγμή υπάρχουν και πολλές άλλες ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα το ότι είμαστε μια μικρή «κινηματογραφική οικογένεια» και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Για μένα η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το σενάριο. Από την σύλληψη της αρχικής ιδέας μέχρι την τελική ιστορία και πλοκή την οποία δουλεύεις ακόμα και στο μοντάζ. Πρόκληση δεν είναι μόνο να διηγηθείς μια καλή και ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλά να αγγίξεις τον κόσμο, να πεις κάτι, να προβληματίσεις, να θέσεις ερωτήματα.

Γράφοντας το σενάριο για την ταινία ‘Smuggling Hendrix’ δεν ήταν καθόλου εύκολο για μένα να προσεγγίσω το θέμα χωρίς προκαταλήψεις και προσωπικές ιδεοληψίες. Έπρεπε, όμως, να τα αφήσω πίσω μου όλα αυτά και να δω την ιστορία από μία άλλη πλευρά, προσπαθώντας, πρώτα απ’ όλα, να είμαι πάντα πιστός στους χαρακτήρες μου και να μην παίρνω θέση μέσα από την προσωπική μου οπτική γωνιά».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ