«Δημοσιογράφος εκβίασε την πριγκίπισσα Νταϊάνα για να δώσει συνέντευξη»

Τι συνέβη τελικά με τη συνταρακτική συνέντευξη της το 1995, όταν για πρώτη φορά αποκάλυψε την εξωσυζυγική της σχέση.

Το BBC ξεκίνησε σήμερα μια ανεξάρτητη έρευνα για το πώς ένας από τους δημοσιογράφους του, που κατηγορείται ότι πλαστογράφησε έγγραφα, κατάφερε να πάρει το 1995 τη συνταρακτική συνέντευξη από την πριγκίπισσα Νταϊάνα, στην οποία μίλησε για πρώτη φορά για την εξωσυζυγική της σχέση.

Το διοικητικό συμβούλιο του βρετανικού δικτύου ανέθεσε σε ένα πρώην δικαστή του Ανώτατου Δικαστηρίου, στον Τζον Ντάισον, να ηγηθεί της έρευνας σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η συνέντευξη, που πραγματοποιήθηκε το 1995 για την εκπομπή Panorama, σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου.

Η συνέντευξη, την οποία παρακολούθησαν 22,8 εκατομμύρια Βρετανοί, είχε πέσει σαν «βόμβα»: η πριγκίπισσα, επιβεβαίωνε εκεί ότι υπήρχαν «τρία πρόσωπα» στον γάμο της, αναφερόμενη στη σχέση του Καρόλου με την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς και παραδεχόταν ότι και η ίδια είχε εξωσυζυγική σχέση.


Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, ο αδελφός της Νταϊάνα, Τσαρλς Σπένσερ, κατηγορεί τον δημοσιογράφο Μάρτιν Μπασίρ ότι πλαστογράφησε έγγραφα για να καταφέρει να κάνει τη συνέντευξη. Υποστηρίζει ότι ο Μπασίρ παρουσίασε αντίγραφα κίνησης λογαριασμού, τα οποία αποδείχθηκαν πλαστά, που έδειχναν ότι οι υπηρεσίες ασφαλείας πλήρωναν δύο πρόσωπα στο παλάτι για να κατασκοπεύουν την αδελφή του.

«Εάν δεν είχα δει αυτά τα έγγραφα, δεν θα είχα ποτέ συστήσει τον Μπασίρ στην αδελφή μου», γράφει σε μια επιστολή στο BBC, αξιώνοντας εξηγήσεις για αυτές τις «ανέντιμες» μεθόδους. «Το BBC είναι αποφασισμένο να ρίξει άπλετο φως σε αυτά τα γεγονότα και γι’ αυτό ζητήσαμε να διεξαχθεί ανεξάρτητη έρευνα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Τιμ Ντέιβι.

Η έρευνα θα εξετάσει τη συμπεριφορά του Μάρτιν Μπασίρ, ελάχιστα γνωστού εκείνη την εποχή, η καριέρα του οποίου όμως εκτοξεύθηκε μετά την αποκλειστική συνέντευξη, και τα «φερόμενα αντίγραφα κίνησης λογαριασμών», για τα οποία μιλά ο Σπένσερ. Θα επικεντρωθεί επίσης στο αν το BBC γνώριζε και εάν το δίκτυο συνειδητά προστάτευσε τον δημοσιογράφο του.

Με πληροφορίες από LIFO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ