Γιατί τυλίχθηκε με (25.000 τ.μ.) ύφασμα η Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι;
Εις το όνομα της τέχνης.
Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021
2
λεπτά
Μετά από εβδομάδες λεπτομερούς προετοιμασίας, η Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι τυλίχθηκε με 25.000 τ.μ. υφάσματος σε χρώμα ασημί-μπλε. Η ομάδα των 95 εργατών που ανέλαβε να κάνει πραγματικότητα το όνειρο του καλλιτέχνη Christo και να μεταμορφώσει το εμβληματικό μνημείο σε εικαστική εγκατάσταση, χρειάστηκε να εργαστεί σε ύψος 50 μέτρων, σε μία επιχείρηση υψηλής ακρίβειας, που συνδύασε την τέχνη με τη μηχανική.
Ο Christo, γνωστός για τα μνημειακά του έργα, όπως το «αμπαλάζ» της Πον Νεφ στο Παρίσι ή του Ράιχσταγκ στο Βερολίνο, πέθανε τον Ιούνιο του 2020, σε ηλικία 84 ετών. Μαζί με τη σύζυγο και καλλιτεχνική συνεργάτιδά του, Ζαν-Κλοντ, τύλιγαν, εκτός από κτήρια, γέφυρες, πάρκα, ακόμη και πλωτές προβλήτες. Για να τυλίξει το Ράιχσταγκ είχε χρησιμοποιήσει 100.000 τ.μ. υφάσματος από αλουμίνιο.
Το τελευταίο του σχέδιο και όνειρο από τη δεκαετία του ’60, ήταν το «αμπαλάζ» της Αψίδας του Θριάμβου στο Παρίσι. Το κόστος ύψους 14 εκατ. ευρώ, καλύπτεται εξ ολοκλήρου από την πώληση των προπαρασκευαστικών μελετών, σχεδίων, μοντέλων και κολάζ του Christo για το πρότζεκτ. Η μεταμόρφωση της Αψίδας έγινε την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει έως τις 3 Οκτωβρίου.