Ανοιχτή Επιστολή προς Βουλευτή ΔΗΣΥ, κ Ανδρέα Θεμιστοκλέους

κ Θεμιστοκλέους,

Σας παρακολούθησα στην εκπομπή του δημοσιογράφου Μανώλη Καλατζή, «Επικαιρότητες», απέναντι στον Πρόεδρο της Accept ΛΟΑΤ Κύπρου, κ Κώστα Γαβριηλίδη.

 

Δυστυχώς, οι άδειοι τενεκέδες κάνουν μεγάλη φασαρία και τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα που προσπάθησε να προβάλει ο κ Γαβριηλίδης, χάθηκαν στο σοκ που προκαλεί σε οποιονδήποτε διαθέτει τη μέση κοινή λογική, ο τρόπος σκέψης σας και τα επιχειρήματά σας.

Συνεπώς, θα ήθελα να σημειώσω τα ακόλουθα:

Ξεκινώ με το ότι ομοφυλόφιλοι δεν είναι μόνο άνδρες. Υπάρχουν και οι λεσβίες γυναίκες, τις οποίες αγνοείτε, ίσως επειδή ζείτε ακόμα στην εποχή που η γυναίκα ήταν αξεσουάρ για καθαρισμό του σπιτιού.

Ειλικρινά, δεν έχω καταλάβει  το επιχείρημά σας ενάντια στην τεκνοθεσία από ζευγάρι ομοφυλοφίλων και πού ακριβώς κολλά η αναφορά σας στο ότι το παιδί έχει «θείες και γιαγιάδες» να το αναθρέψουν σε περίπτωση που ο ένας εκ των δύο (ομοφυλόφιλων υποθέτω) γονιών του αποβιώσει. Θα χαρώ πολύ όμως να μας την αναλύσετε.

Εσείς, κύριε Θεμιστοκλέους, σε ποια βάση κρίνετε την καταλληλότητα ενός ατόμου για να προσφέρει αγάπη και καταφύγιο σε ένα παιδί; Στην ικανότητά του να τεκνοποιήσει; Με συγχωρείτε, αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς, αυτό είναι αρκετό μόνο για τα ζώα. Επιπλέον, οι γυναίκες λεσβίες είναι σε θέση να τεκνοποιήσουν και οι δύο. Και αν με παραπέμψετε στα κοινωνικά πρότυπα που θέλουν έναν άντρα και μία γυναίκα στο σπίτι, θα σας παραπέμψω κι εγώ στα εκατομμύρια οικογενειών σε όλο των κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου, που δεν συμβαδίζουν με αυτή την εικόνα (πχ μονογονεϊκές οικογένειες) και κανείς δεν απαγορεύει την ύπαρξή τους.

Επίσης, να σας αναφέρω, ότι η τεκνοθεσία δεν απαγορεύεται να πραγματοποιηθεί από έναν και μόνο γονιό (άνδρα ή γυναίκα), συνεπώς, αυτή τη στιγμή, το οποιοδήποτε ζευγάρι ομοφυλοφίλων είναι σε θέση να «αναγιώσει» όπως λέτε κι εσείς, ένα παιδί, υιοθετώντας το ο ένας γονιός  μόνος του. Καταλήγουμε, λοιπόν, για άλλη μια φορά στο συμπέρασμα ότι, αυτό που κάνει το κράτος μας είναι να στρουθοκαμηλίζει και στην προσπάθειά του να μην εξιτάρει κορώνες σαν κι αυτές που αφήνετε εσείς όπου βρεθείτε, απλά προβαίνει σε ελλιπείς νομοθεσίες, οι οποίες καταλήγουν να καταπατούν τα δικαιώματα μιας μερίδας ανθρώπων που το μόνο τους «αήπι» -με βάση τα όσα λέτε- είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός τους.

Δεδομένου δε του γεγονότος ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι μεταδιδόμενη νόσος (με το οποίο φαντάζομαι ότι συμφωνείτε και αν όχι παρακαλώ όπως το δηλώσετε δημόσια, εξηγώντας παράλληλα και ποιες ασθένειες νοητικές, ψυχικές ή σωματικές είναι επιτρεπτές σε σχέση με την υιοθεσία και ποιες όχι), αλλά ούτε και κάτι μεμπτό (με το οποίο φαντάζομαι πάλι συμφωνείτε και αν όχι παρακαλώ όπως μας αναλύσετε δημόσια τι θεωρείτε μεμπτό και ποια ακριβώς από αυτά τα μεμπτά χαρακτηριστικά επιτρέπουν υιοθεσία και ποια όχι ), δεν βλέπω ποιο πρόβλημα παρατηρείτε στην τεκνοθεσία από κατάλληλο ζευγάρι ομοφυλοφίλων, πέραν του γεγονότος ότι ζούμε σε μια ομοφοβική κοινωνία όπου το παιδί πιθανόν να υποφέρει από τις αντιλήψεις που μεταδίδουν στα παιδιά τους οι γονείς των συμμαθητών του. Παρεμπιπτόντως, μόλις σας έχω αποδείξει πόσο ομοφοβική είναι η κοινωνία μας, το οποίο αμφιβάλλετε επανειλημμένως.

Όσο για το παράδειγμα που φέρατε για το σύμφωνο συμβίωσης αναφερόμενος στην αγάπη μεταξύ δύο αδερφών (αρσενικών) φαίνεται πως δεν καταλαβαίνετε καν τι λέτε,  γιατί την ίδια αγάπη μοιράζονται και δυο αδέρφια που είναι αρσενικό και θηλυκό και δεν προβαίνουν σε γάμο. Πιθανόν εσείς με τη γυναίκα σας να διατηρείτε αδερφική/φιλική σχέση, αλλά ευτυχώς, κάποια ζευγάρια γίνονται ζευγάρια από αγάπη και αλληλοσεβασμό ο ένας προς τον άλλο και όχι μόνο για να διαιωνίσουν το είδος, ούτε και για να κάνουν σεξ, διότι εδώ και μερικούς αιώνες, σεξ κάνουν και εκτός γάμου τόσο οι ομοφυλόφιλοι όσο και οι ετεροφυλόφιλοι.

Κλείνοντας το θέμα της οικογένειας, θα ήθελα να μας πείτε την άποψή σας για τις οικογένειες των οποίων το παιδί είναι ομοφυλόφιλο (αδυνατώ να πιστέψω πως δεν έχετε άποψη). Αλήθεια, πως προκύπτουν αυτά τα παιδιά; Μήπως ένας εκ των δύο γονιών-προτύπων,  είναι -κατά τη γνώμη σας- κρυπτο-ομοφυλόφιλος και γι’ αυτό βγάζουν παιδιά που τις «ταπεινώνουν» με τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους; (ενδιαφέρουσα χρήση της λέξης «ταπείνωση», δεν συμφωνείτε; Φαντάζομαι πως στα βιβλία σας αυτό δεν συγκαταλέγεται στην ομοφοβική ρητορική).

Αναφορικά με την ένστασή σας προς τις παρελάσεις υπερηφάνειας τύπου «Mardi Gras» που διοργανώνονται στο εξωτερικό, φαντάζομαι πως είναι θέμα χρόνου να σας δούμε και στην καρναβαλίστικη παρέλαση Λεμεσού εξοργισμένο, ή στα έδρανα της Βουλής να ζητάτε την κατάργησή της, μιας κι εσείς ο ίδιος δεν κυκλοφορείτε καθημερινά ντυμένος καρνάβαλος (πάντα κατά την κοινωνική νόρμα της Κυπριακής καθημερινότητας και την προσωπική σας άποψη). Πέραν της έλλειψης επιχειρημάτων που παραθέτετε, μιας και το μόνο που λέτε ουσιαστικά, είναι: «Μα δηλαδή να παρελαύνουν ντυμένοι έτσι;», απλά να σας θυμίσω ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να εκφράζεται και να ντύνεται με όποιο τρόπο θέλει, χωρίς να προσβάλλει τη δημόσια αιδώ.

Από εκεί και πέρα, δεν σας πέφτει λόγος τι θα φορέσει ο καθένας για να γιορτάσει ή να πανηγυρίσει, ή να επιδείξει τη σεξουαλικότητά του. Αυτό που ενοχλείται είναι η αισθητική σας -και δικαίωμά σας, αλλά και η δική μου αισθητική ενοχλείται από την παρουσία σας κι όμως δεν επιμένω να καταπατηθούν τα δικαιώματά σας. Δεν σας περιμένω στη γωνία να σας ξυρίσω το μουστάκι επειδή με προσβάλλει αισθητικά, ούτε και απαίτησα να σας κοπεί η γλώσσα επειδή μου προσβάλλει τη νοημοσύνη. Απλά σας αποφεύγω. Όπως, επίσης, δεν προπηλακίζω τη συνάδελφό μου που εμφανίζεται στο γραφείο με μίνι φούστα μέσα από την οποία διακρίνω το στριγκ της -αυτό δεν είναι επίδειξη σεξουαλικότητας; Ή μήπως η σεξουαλικότητα διακρίνεται σε σωστή και λάθος; Παρεμπιπτόντως, μόλις σας απέδειξα (ξανά) πόσο ομοφοβική είναι η κοινωνία μας όταν αντιδρά όπως εσείς.

Τέλος, σε ότι αφορά στο παράπονο που εκφράζετε για τις κατηγορίες εναντίον σας για ομοφοβία και ρητορική μίσους, σας συνιστώ, με πάσα ειλικρίνεια και χωρίς καμία διάθεση ειρωνείας, να συμβουλευτείτε και ένα σοβαρό δικηγόρο σε σχέση με το θέμα και όχι μόνο τους κουμπάρους σας στον καφενέ του χωριού σας. Γιατί, κύριε Θεμιστοκλέους, αν βρεθείτε κατηγορούμενος για ομοφοβική ρητορική στο δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εκεί θα μάθετε και τι πραγματικά θα πει «ταπείνωση», αν βέβαια καταφέρετε να αντιληφθείτε τι έγινε.

Ιωάννα Κωνσταντίνου

Ετεροφυλόφιλη, παντρεμένη και μητέρα ανήλικου παιδιού (αγοριού)


 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ