Τέσσερα κυπριακά επιχειρηματικά πρότζεκτ που γεννήθηκαν εν μέσω πανδημίας

Ή αλλιώς, η απόδειξη ότι μέσα από τις δυσκολίες προκύπτουν πάντα και όμορφα πράγματα.

Ο Ιορδάνης σταμάτησε από τη δουλειά του στα media και έφτιαξε ένα μαγαζί για σάντουιτς και καφέ. Η Νικόλ, παράλληλα με τη δουλειά της, βρήκε επιτέλους χρόνο να μετουσιώσει τη μεγάλη αγάπη της για τη μόδα σε ένα fashion brand, από το οποίο προκύπτουν πανέμορφα χειροποίητα bralette tops. Ο Πέτρος και ο Μάρκος Ιούλιος έκτισαν ένα ολόκληρο θέατρο. Τέλος, μια δικηγόρος πόνταρε στην ανάγκη της για δημιουργία και υλοποίησε ένα όμορφο πρότζεκτ, φτιάχνοντας αρωματικά κεριά από σόγια.


Τέσσερις περιπτώσεις ανθρώπων που αποδεικνύουν ότι η θέληση για δημιουργία και η ανάγκη για πρόοδο και ανάπτυξη δεν μπορούν να περιοριστούν από κανένα lockdown.


Συζητώντας μαζί τους, προσπαθήσαμε να εκμαιεύσουμε πληροφορίες, με τη σκέψη ότι θα μπορούσαμε ενδεχομένως να εμπνεύσουμε κι άλλους που κάνουν σχέδια για προσωπικά επιχειρηματικά πρότζεκτ.

Εκτός από τις πληροφορίες για το ίδιο το πρότζεκτ, ζητήσαμε να μας πουν γιατί αποφάσισαν να κάνουν τώρα αυτό το νέο βήμα, αν η ανάγκη για δημιουργία προέκυψε μέσα στην πανδημία ή αν είναι κάτι που το είχαν καιρό στο μυαλό τους, κατά πόσο τα διάφορα lockdown βοήθησαν ή δυσκόλεψαν και τέλος, τους είπαμε να μοιραστούν μαζί μας μια συμβουλή για όσους κάνουν σκέψεις να προχωρήσουν με ένα αντίστοιχο επαγγελματικό βήμα.



«Η μόδα είναι ποίηση»

Νικόλ Ζένιου

Bralette.jpg


Ξεκίνησα ένα fashion
brand που ονομάζεται «ΒRALETTE» και προτείνει χειροποίητα bralette tops φτιαγμένα από artificial pearls (τεχνητό μαργαριτάρι) και κρύσταλλα. To brand είναι ένας φόρος τιμής στη μόδα ως ποίηση, αλλά και στις δυναμικές γυναίκες που γνωρίζουν τη μοναδικότητα τους και αναζητούν τη μαγεία στη ζωή τους.

Ήθελα πάντα να δημιουργήσω το δικό μου fashion brand αλλά δεν είχα ποτέ τον χρόνο. Στην πρώτη καραντίνα μου δόθηκε η ευκαιρία λόγω του ότι είχα περισσότερο χρόνο για να πειραματιστώ, να μάθω να φτιάχνω τα bralettes, να κάνω περισσότερα μαθήματα ραπτικής και να βρω την ταυτότητα του brand μου.

Bralette Be a poem 5.jpg


Πιστεύω ότι αν δεν ήταν η πανδημία μπορεί και να μην κατάφερνα να το κάνω, γιατί θέλεις αρκετό χρόνο για να δημιουργήσεις ένα brand. Εγώ χρειάστηκα σίγουρα 6 μήνες, με τους πρώτους 4 να βρισκόμαστε σε καραντίνα. Επίσης, η πανδημία εμένα προσωπικά με βοήθησε να βρω τα πράγματα που έχουν πραγματική αξία για μένα και να εστιάσω σε αυτά, όπως η μόδα.

Τα διάφορα lockdown βοήθησαν στο ότι σου δίνεται περισσότερος χρόνος να δημιουργήσεις. Και επίσης βοήθησαν στο να μεγαλώσω το brand awareness μου επειδή αυξήθηκε η χρήση των social media και είχαν όλοι χρόνο να ανακαλύψουν καινούρια brands και να επενδύσουν στο online shopping -λόγω του ότι τα καταστήματα ήταν κλειστά. Αλλά επίσης δυσκόλεψαν τη διαδικασία παραγωγής λόγω ελλιπούς διαθεσιμότητας υλικών. Επίσης, με το κλείσιμο της εστίασης ο κόσμος δεν είχε κάπου να πάει, κάποια βραδινή έξοδο, οπότε σίγουρα δεν θα αγόραζε ρούχα ή αξεσουάρ για εξόδους και ειδικές περιστάσεις.

Bralette _Be a Poem_ 4.jpg


Σε κόσμο που θέλει να φτιάξει κάτι δικό του θα έλεγα να πιστέψουν σε αυτό και να το κάνουν πριν ακόμα νιώθουν «έτοιμοι». Εγώ δεν τολμούσα να το κάνω για χρόνια γιατί δεν είχα καθόλου budget. Όμως, με την τεχνολογία και τα social media που σου επιτρέπουν να πουλάς το προϊόν σου μέσω eshop, αυτό από μόνο του σου δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσεις κάτι από το μηδέν, από σπίτι σου. Η δική μου εμπειρία μού απέδειξε ότι πραγματικά μπορείς αν έχεις το πάθος και το ταλέντο να δημιουργήσεις κάτι από το μηδέν χωρίς να έχεις αρχικά όλα όσα νομίζεις ότι χρειάζεσαι.

Who is who

Η Νικόλ Ζένιου σπούδασε Αγγλική Λογοτεχνία στο Λονδίνο και εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά μόδας. Εργάστηκε ως ενδυματολόγος και βοηθός σκηνογράφου σε ταινίες και διαφημίσεις για αρκετά χρόνια πριν ιδρύσει το δικό της fashion brand, το «ΒRALETTE», τον Οκτώβρη του 2020 (@bralette.studio / www.bralettestudio.com).



Επιστήμονας στο MASA

Ιορδάνης Κωνσταντινίδης

198157895_2146557205645820_5367021906584296625_n.jpg

Ανοίξαμε ένα μαγαζί με σάντουιτς και καφέ. Για αρχή τουλάχιστον, αφού συνεχώς προσπαθούμε να προσθέτουμε προϊόντα, τόσο φαγητά, όσο και ροφήματα. Η όλη ιδέα ήταν να ισορροπήσουμε ανάμεσα σε ποιότητα, ποσότητα και τιμή.

Η ιδέα πάει πίσω αρκετά χρόνια αναποφασιστικότητας και ήταν αποτέλεσμα μακροχρόνιας μελέτης και προγραμματισμού. Η νέα κατάσταση με την οποία βρεθήκαμε αντιμέτωποι απαίτησε κάποιες αλλαγές στο αρχικό πλάνο, αφού η έμφαση ήταν πλέον στο take away και στο delivery, ενώ κάποιες λειτουργίες έχουν μπει στο συρτάρι για το μέλλον.

198863585_297360358774608_680015388970075561_n.jpg


Το πιο χρονοβόρο ήταν η τόλμη για να γίνει το βήμα ανάμεσα σε θεωρία και πράξη, αφού το ρίσκο επηρεάζει την ευημερία και την ποιότητα ζωής της οικογένειας ολόκληρης. Ωστόσο, τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας, τα οποία ήρθαν με την πανδημία να προστεθούν στα εργασιακά κατάλοιπα της προηγούμενης οικονομικής κρίσης, έκαναν το ρίσκο όχι απλώς αποδεκτό, αλλά επιβεβλημένο.

Το να φτιάξει κάποιος κάτι δικό του δεν είναι ούτε απλό, ούτε κάνει για όλους. Πρέπει να βάλει σε μια ζυγαριά τα πράγματα και να δει κατ’ αρχάς αν είναι πρόθυμος να πάρει τέτοιο ρίσκο, κι αν είναι διατεθημένος να βάλει τις ώρες εργασίας και τα ψυχικά αποθέματα για να το κάνει να δουλέψει. Να μην μπει στο λούκι να ψάχνει μια εντελώς πρωτότυπη ιδέα. Λίγο-πολύ τα περισσότερα κάπου κάπως έχουν ήδη γίνει. Αν έχει πρωτότυπη ιδέα, καλώς, αν κι αυτό σημαίνει ότι θα μπει σε αχαρτογράφητα νερά. Αν θέλει να πρωτοτυπήσει μπορεί να το κάνει με τις δικές του πινελιές ακόμη και σε μια χιλιο-υλοποιημένη ιδέα.

198260985_1227627304333552_6183713198721808317_n.jpg


Who is who

Οι σπουδές μου ήταν άσχετες με οτιδήποτε έκανα επαγγελματικά μέχρι στιγμής -πάνω σε ψυχολογία και computer science. Στον χώρο των ΜΜΕ μπήκα από το «παράθυρο», αρχικά δουλεύοντας στο αρχείο ειδήσεων του ΣΙΓΜΑ, έπειτα σε μοντάζ και ροή, και ξεκίνησα να γράφω για τη Σημερινή προτού μεταφερθώ εκεί μόνιμα, αρχικά ως δημοσιογράφος και έπειτα ως επιμελητής. Μετά από τέσσερα χρόνια πήγα στον Φιλελεύθερο ως επιμελητής ύλης, όπου εργάστηκα για 12 χρόνια. Τώρα πια είμαι ο περήφανος ιδιοκτήτης του Masa Sandwich and Coffee.

masa_sandwich_coffee




Κτίζοντας ένα ολόκληρο θέατρο

Πέτρος Κονόμου / Μάρκος Ιούλιος Δρουσιώτης

dWafa.jpg


Εν μέσω πανδημίας υλοποιήσαμε ένα πολύ μεγάλο πρότζεκτ. Κτίσαμε ένα ολόκληρο θέατρο. Ένα καινούριο χώρο, όπου από τον Σεπτέμβριο του 2020 στεγάζεται το Θέατρο Μασκαρίνι, το θέατρό μας. -Πέτρος

Μάθαμε να χαλούμε και να κτίζουμε, να βάζουμε πλακάκια, σίδερα, ξύλα, μπογιάτισμα, τοποθέτηση καρεκλών θεάτρου και ότι άλλο χρειάζεται για την ανακαίνιση ενός χώρου. Μετατρέψαμε μια άδεια αποθήκη σ’ ένα πανέμορφο θέατρο. -Μάρκος Ιούλιος

Ήταν απόφαση που είχαμε πάρει πιο νωρίς, απλώ έτυχε χρονικά να πρέπει να ξεκινήσουμε ακριβώς όταν ξεκίνησε το lock down. Δεν αφήσαμε πίσω το πρότζεκτ. Το συνεχίσαμε μόνοι μας, χωρίς τη βοήθεια αυτών που θα είχαμε αν ήταν ανοικτές οι δουλειές κάποιων ανθρώπων. Είχαμε περισσότερο χρόνο να το κάνουμε αλλά λιγότερη βοήθεια από επαγγελματίες εφόσον αρκετοί ήταν σε αναστολή υπηρεσιών. -Πέτρος

φαφεςγ.jpg


Τα lockdown βοήθησαν στο ότι υπήρχε ο χρόνος. Στον ελεύθερο χρόνο, μπορείς να βάλεις κάποιες σκέψεις σε τάξη, να σκεφτείς πράγματα που δεν θα σκεφτόσουν αν δεν είχες τόσο ελεύθερο χρόνο. Σου έρχονται ιδέες και σκέψεις που δεν θα έρχονταν αν ήσουν στην ρουτίνα. Φυσικά, ήταν παράξενο όλο αυτό που ζούσαμε, η αβεβαβιότητα, η θλίψη, το άγνωστο... -Μάρκος Ιούλιος

Σε κόσμο που θέλει να φτιάξει κάτι δικό του, θα έλεγα να τολμήσει! Όλα μπορούν να γίνουν. -Πέτρος

Ακριβώς, να τολμήσει! Πάντα βέβαια υπολογίζοντας και τη δαπάνη. Αν δεν τολμήσεις, δεν ξέρεις αν μπορείς να το κάνεις και αρχίζοντας και δημιουργώντας προχωράς και οδηγείσαι και κάπου που ίσως δεν περίμενες ότι μπορείς να βρεθείς. -Μάρκος Ιούλιος

φαφγσαεδγ.jpg


Who is who

Ο Μάρκος Ιούλιος Δρουσιώτης είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Βλαδίμηρος Καυκαρίδης. Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες και έκανε μαθήματα φωτογραφίας και χειροτεχνίας. Συνεργάστηκε με σημαντικούς σκηνοθέτες και από το 2012 πρωταγωνιστεί στις παιδικές παραστάσεις του ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΑΣΚΑΡΙΝΙ, θέατρο που δημιουργήθηκε από τον ίδιο και συνάδελφο και φίλο του Πετρο Κονόμου. Το 2014 βραβεύτηκε από τον ΘΟΚ για παράσταση που σκηνοθέτησε στον 28ο Παγκύπριο Διαγωνισμό Ερασιτεχνικού Θεάτρου του ΘΟΚ, για λογαριασμό του ερασιτεχνικού ομίλου ΔΙΓΕΝΗΣ Αγίας Μαρίνας Ξυλιάτου. Ασχολείται επίσης με τη συγγραφή και διασκευή θεατρικών έργων και τη συγγραφή κυπριώτικων σκετς που μεταδίδονται από το ραδιόφωνο του ΡΙΚ.

Ο Πέτρος Κονόμου είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Βλαδίμηρος Καυκαρίδης (2003). Έλαβε μέρος σε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές στα κυπριακά κανάλια και από το 2007 συμπαρουσιάζει την παιδική εκπομπή του ΡΙΚ «Στη Χώρα του Γιατί». Έχει συνεργαστεί με τα περισσότερα θέατρα στο νησί και έλαβε μέρος σε αρκετές παραγωγές. Έχει λάβει μέρος σε πολλές παιδικές θεατρικές παραστάσεις και από το 2012 έχει ιδρύσει το ΘΕΑΤΡΟ ΜΑΣΚΑΡΙΝΙ που ασχολείται κυρίως με το παιδικό θέατρο, σε συνεργασία με καλούς φίλους.

Θέατρο Μασκαρίνι



Κεριά από… σόγια

129728176_1124725824613814_2139394205071895979_n.jpg



Τα cëria
candles είναι μια μικρή επιχείρηση που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2020 στην Κύπρο. Αφορά στη δημιουργία κεριών φτιαγμένων από 100% φυσικό κερί σόγιας με μεγάλης διάρκειας άρωμα καθώς και αρωματικών χώρου (reed diffusers) φτιαγμένα με προσεγμένα και υψηλής ποιότητας αρωματικά έλαια.

Στόχος του brand είναι να προσφέρει υψηλής ποιότητας κεριά, χειροποίητα και διακοσμημένα ένα προς ένα, με μεράκι και πάνω από όλα υγιεινά προς τον καταναλωτή.

Η αγάπη μας για τα κεριά και τον αρωματισμό χώρου γενικότερα, προϋπήρχε. Τα περισσότερα κεριά της αγοράς όμως, είναι φτιαγμένα από κερί παραφίνης, το οποίο παράγεται από πετρέλαιο, ως υποπροϊόν της παραγωγής βενζίνης. Μια έρευνα στις πιθανές επιπτώσεις της καύσης κεριών παραφίνης, όπως η απελευθέρωση τοξικών ουσιών, τις οποίες εισπνέουμε στο χώρο μας, ήταν αρκετή για να δημιουργηθεί η ιδέα δημιουργίας των cëria candles.

130797013_389527705487361_3866431512846789432_n.jpg


Υπήρχε πάντα ένας γλυκός διχασμός ανάμεσα στην γραφειακή δουλεία (η οποία είναι και η κύρια εργασία μας) και την ανάγκη μας για δημιουργία. Σίγουρα η πανδημία και ο ξαφνικός και αναγκαστικός χρόνος στο σπίτι, έδωσε χώρο και τρόπο ούτως ώστε να υλοποιηθεί η ιδέα πιο εύκολα.

Τα διάφορα lockdown βοήθησαν υπό την έννοια απελευθέρωσης χρόνου, αφού ακόμα και τα σαββατοκύριακα ή ώρες μη εργασίας μέναμε σπίτι. Δυσκόλεψαν, όμως, υπό την έννοια παραλαβής υλικών από το εξωτερικό, τα οποία ήταν απαραίτητα για τη δημιουργία των προϊόντων μας.

175648792_3962583690461779_8826353447937279000_n.jpg


Σε κόσμο που θέλει να φτιάξει κάτι δικό του, θα λέγαμε πως παν είναι η οργάνωση και η συνέπεια. Ο χρόνος στο σπίτι λόγω πανδημίας μπορεί να ήταν ένας παράγοντας που ξύπνησε την ανάγκη για δημιουργία σε πολύ κόσμο, αλλά δεν είναι αρκετός για τη διατήρηση ενός επιτυχημένου brand. Χρειάζεται αφοσίωση και πολλή αγάπη για αυτό που κάνουμε ούτως ώστε να αναγνωριστεί και να αγαπηθεί και από τον κόσμο.

Who is who

Το άτομο πίσω από το brand «cëria candles» είναι δικηγόρος, απόφοιτος Πανεπιστημίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, πτυχιακού και μεταπτυχιακού στη Νομική. Παράλληλα, δηλώνει entrepreneur και δημιουργός κεριών.

cëria candles

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ